My heart My life

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Ångest & google

Av Linda - 26 april 2015 07:32

Jag har sådan fruktansvärd ångest... sitter i hela magen & hela halsen... det är fullständigt tätt & mår så fruktansvärt illa.. Vill bara gråta.. Hur mycket otur ska drabba en enda människa??? Och alla som känner mig vet hur starkt jag ogillar småkryp & hur nogrann jag är med städning... Och att googla är nog det värsta man kan göra.. Blir inget bättre av det... Jag ska börja min historia från början.... 

 För några veckor sedan fick jag syn på några konstiga prickar/utslag på min äldste son. Självklart googlar man & vad jag kunde se så misstänkte jag då nässelutslag.. Men i alla fall gick det några dagar & dom försvann. Till och från sedan dess har han fått så mycket bett, typen mygga. Men i torsdags morse var det värre än värst.. Båda benen & tårna var fulla med sådana bett.. Jag har ju tänkt att det möjligtvis kiunde vara kvalster eller något från sängen då även jag fått en del konstiga bett, dock inte i dom mängderna som han har.. Så jag har tvättat & dammsugit hela sängen.. Och i fredags tog jag även tak & väggar.. Och att lägga sig i min säng ensam i fredags var inga större problem.. Men man får ändå en äcklig känsla & inbillar sig så mycket... Så igår var jag så jäkla smart att jag började googla på typ vägg/säng löss... Och detta medans jag låg i sängen... Och nu är jag rädd vi har drabbats av dessa vidriga kryp... Jag har dock inte sett några med egna ögon... än... Men det som för mig är oförklarligt är var i helvete skulle dom komma ifrån? Katten?? Som inte får vara i sängen även om han passar på om dörren råkar vara öppen?.... Jag har inte varit ute & rest, inte köpt någon begagnad möbel... Googla så kanske ni förstår... Och det värsta är att det passar så bra på alla betten... Så självklart kunde jag bara inte sova i min egen säng.. Inbillade mig att krypen kom fram & såg framför mig hur hundratals började krypa fram.. Ja hjärnan som sätter igång där... Så lade mig i Isaks säng, men då fick jag ångest även där.. Tänk om jag drog ohyran dit? Men jag ska inte ta sorger på förskott.. När jag har bakat färdigt bröden ska jag gå på "jakt"... och det värsta är att min sängram är en sådan där med lådor under så det finns mängder med utrymmen där man kan gömma sig dom små jäklarna... Och i värsta fall om jag hittar något som bevisar att dom finns..... ja vad gör jag då? Grejer jag redan packat ifrån lådorna? Fan tänk om jag drar med mig skiten i flytten??? Och jag vet att om jag skulle hitta något är det endast Anticimex som gäller.... och har även googlat att detta då blir bostadens kostnad... Men om jag skulle mot all förmodan hitta något... Då måste jag leta upp en extra madrass för då vill jag definitivt inte sova något mer där... Och hade jag haft pengar nu & hittar något är drömmen att bara helt enkelt slänga madrasserna & köpa ny säng.. Men inte heller det är aktuellt.... Nej jag hoppas & ber att allt bara är en sorts inbillning & att jag inget ska finna.... Då kanske jag kan sova bra igen..... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards