My heart My life

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Ut på tur

Av Linda - 16 juli 2012 13:11

Ja i morse bestämde vi oss för att ta en sväng till strömstad. Så packade väskan & fixade oss. Och stoppade in vagnen i bilen. Sagt & gjort & iväg det bar. När vi efter en stund kom ut på Haldenvägen sade maken att det var nåt som inte var som det skulle. Stannade bilen men nej han förstod inget. Så åkte en liten bit till & det var fortfarande inte som det skulle. Vid detta laget hade äntligen fisen somnat lite men fick bli en ny stopp. Och då visade det sig att höger framhjul inte svängde som det skulle. Visade sig att hans stag som han bytte igår (!!??) hade gått av.. Skit kul.. Det var bara att vända om & köra försiktigt hem... Jodå det var den turen.. 2 1/2 timme i bilen utan vare sig nytta eller nöje    och maken mindre nöjd vill jag lova vilket är förståligt.. Så vi får göra ett nytt försök med min bil en annan dag.. För hans går inte köra förrän framvagnsinställning blivit gjord... Inte som planerat men det blir det sällan    inget vi kan göra åt nu. Så nu är man åter hemma & lill fisen får en liten lur till då han sov typ bara 10 min.. 


Annars har jag mycket i huvudet... Känner nån som inte mår så bra... Mycket som hänt i denna persons liv & förlorat människor denne har tyckt om... Varför ska det bli så? Goda vänner som plötsligt inte pratar mer... Vänner som ställer upp men som till slut inte orkar av diverse orskaker... Ord som blir sagda men inte menade... Jag vet exakt hur det är.. Har varit där själv... Det som irriterar mig mest är att jag borde ha sett detta tidigare... Men jag har haft fullt upp med mig själv & mitt mående som jag äntligen fått bukt på... Hur ska jag hjälpa denne komma vidare?.... Hur hjälper man nån som egentligen ingen hjälp vill ha?.... Mitt hjärta blöder & hade svårt att somna av mina tankar.... Snälla vännen... tänk dig om.... du har dom som bryr sig... tänk på det..... 


Och annars har jag rensat lite i vännlistan på fejan igen.. Också detta av diverse orsaker.. Dels för att dom under 16 tycker jag inte har nåt där att göra & sen andra av diverse orsaker.. 

 Och bara så ni vet. För er som inte tycker att folk ska få klaga då behöver ni inte läsa min blogg. Här lättar jag mina tankar & funderingar. Vilket jag har all rätt till. Vill jag klaga på väder & vind gör jag det. Jag tvingar INGEN att läsa.


Hej & hopp, over & out



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards