My heart My life

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Ord & inga visor

Av Linda - 10 september 2012 19:00

Sedan sist jag skrev så har det hänt lite i alla fall    fick sms fredag eftermiddag om jag ville med på waterside. Efter att ha fått tag i barnvakt & sånt så hängde jag på. Lusten just där & då var helt noll strax innan jag skulle fixa mig. Men tog tag i mig själv & följde med. Blev bara mig & Mariann men gud så underbart det var. Underbar mat & sällskapet var det heller inget fel på    riktigt välbehövligt. Blev inte sent. Hämtade fisen vid 20. Blev ett par timmar i lugn & ro i alla fall. På kvällen när jag låg i sängen funderade jag lite. Tycker INTE om att sova ensam & herrejösses vilka tankar jag får ensam & när det är mörkt. Låg där & tänkte: Tänk om det kommer inbrottstjuvar som sprutar in nån gas i sovrummet som gör att jag dör.. Vem ska höra Isak när han vaknar?... Hur länge kommer han skrika & gråta? Hur lång tid går det innan nån fattar & räddar honom. Haha ja ni kan tänka er att det tog tid att somna med dom tankarna. I alla fall sov vi till halv åtta    underbart!! Och visserligen efter att ha hämtat in honom vid halv fyra tiden. Men ändå skitnöjd. Lördagsmorgonen blev frukost hos mamma & pappa innan jag tog med mig yngsta syster m pojkvän på folkrace. Isak stortrivdes    Bilar som åkte jätte jättefort som han säger    var riktigt roligt. Stannade inte så länge för han skulle hem & sova sin lur. Resten av helgen var lugn. Söndagsmiddag hos mor & far. Underbart med hemlagad mat serverad   Och före det gjorde jag mâtensgodis & bakade bröd. Godiset var jätteenkelt att laga & inte alls fel på smaken. 

 Idag när jag skulle lämna hjärtat på dagis så hann jag knappt få av honom skorna innan han sade: Mamma,gå... Eeeh ja snart vännen.. Öppnat grinden in: Mamma, åka.. Ja jag ska. Och samma sak efter att ha fått puss & kram. Hejdå mamma. Hehe lättvindigt när det är så i stället för tårar & fasthållande. På jobbet idag var det väl okej. Den jag pratar mest med var sjuk så blev lite trist. Men hade bok i örat stort sett hela dagen. Sen har vi en med lite svårighet med svenskan som jag blev fruktansvärt irriterad på. Bad denne gjöra en sak, flera gånger på olika sätt sade jag detta & ändock gjorde denne helt som denne själv behagade.... Jo jag tackar.. Visst jag har ingen bestämmanderätt, jag är ingen chef. Så jag har egentligen inget jag skulle ha sagt. Men jag vill ha koll & ordning. Och om ingen tar tag i saker & ting inom gruppen blir det kaos till slut.. Men har bestämt mig nu att mina sista veckor ska jag försöka ge fan & skita i det. Haha får se hur det går. 

 Efter jobbet så for jag & maken till Årjäng & tittade på en säng til Isak. Begangnad ram. Rejäl sådan. Så den hämtar vi hem i morgon. Bara kvar att skaffa madrass men det får vänta till efter Ullared   

 Var ute med Isak lite förut efter att mamma kommit med honom och han satt i sandlådan & hittade en gammal leksakspistol. Och vet ni vad som kommer ur hans mun? 150 gånger med denna pistol i handen? Jag blev paff.. inte ens två år. Jo då han gick och sade: Dumma dumma dumma.... Tycker inte alls det var roligt. Försökte säga till honom att så säger vi inte.. Hmmm eller hur?... Han förstår nog inte vad det är för ord eller så men ändå. Inte så kul... Dumma.... Ska prata lite med dagis i morgon om det.... Ord & inga visor.. Jodå.. Dumma...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards