My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Alone

Av Linda - 15 september 2012 20:02

Ja då var man ensam då... känns inte alls bra.. Maken är borta på 40 års kalas & sonen hos sin mormor eftersom jag ska hämta min kompis från sin klasskompis & vet ju inte när det blir & heller inte när maken är hemma.. Saknar sonen redan nåt otroligt mycket... Han har det självklart bra & kommer nog sova så gott eftersom det inte blivit nån lur idag. Vi har varit på marknaden en sväng.. Uuuh vad mycket folk det var där.. Var lett efter ett par timmar vill jag lova men eftersom bonussonen var där med en kompis hade vi lovat att vara där till typ tre.. Och allt som jag kom hem med till slut var ett fodrat regnställ & vindruvor.. Hade tänkt köpa overall också till fisen & då skulle vi ta det på vägen till bilen.. Blommor skulle jag också ha.. Men pga ej fungerande mobilnät & letande efter bonusson fick jag ta vagnen med Isak & gå till bilen & det är hopplöst att titta på nåt när man har vagn att se efter också.. Så var så jäkla grinig så det inte var sant förut. Berodde nog mycket på hormoner & att jag var så sliten.. Riktigt fräste om mig stundvis kände jag.. Synd när det blir så & får så dårligt samvete eftersom det går utöver alla i min närhet.. Och nu sitter jag här hemma ensam & allt jag önskar är att nån var här med mig    ångrar så fruktansvärt att jag sagt ja till att hämta.. om inte hade jag haft sonen här i alla fall.. 


 Annars har det inte hänt sådär jättemycket.. Fick en telefon i torsdags som skrämde skiten ur mig.. Typ vid elva ringde telefonen.. Dagis stod det på displayen.. Bara det fick hjärtat att dunka extra.. Dom ringde & berättade att sonen slagit i bakhuvudet. Han var som han skulle, inge tendens till illlamående & verkade vara sig själv. Heller ingen bula.. Men dom ville berätta detta för mig. Och för det är jag tacksam. I alla fall fick jag göra som jag ville, om jag ville hämta eller ej.. Om dom skulle lägga honom att sova eller inte.. Sade jag skulle återkomma för ville prata med maken. Ringde honom & kände hur nära tårar jag var. Efter lite fram & tillbaka kommunikation ringde jag sjukvårdsupplysningen. Och där fick jag den raddan med råd & rön. Jösses säger jag bara. Fick lära mig mycket nytt. Dels att sova inte är nåt problem & att symptom efter slag i bakhuvudet kan komma efter en vecka.. Så med andra ord är det bara att hålla koll i några dagar till. Och tro mig han är fullständigt normal & i 150 så än så länge har det inte hänt nåt & tvivlar på att det gör det också   


 Från det ena till det andra... Kommer så väl ihåg denna marknadshelg för två år sedan    då var jag inte på nån marknad inte. Utan denna helg hade vi på sjukhuset & patienthotellet med vår nyfödde ängel & prins    Till tisdagen är detta exakt 2 år sen. Förstår inte var dom två åren försvunnit. Poff har det sagt känns det som... Och nu händer det så mycket varje dag & spec med prat. Nya ord varje dag i stort sett... Min älskade son   


 Funderar på att lägga mig snart.. Marknaden har tagit fullständigt kål på mig & har ändå ingen här.. bonussonen förstås men där är det datorn som hägrar.. I morgon får vi besök också & just nu känns det inte alls bra.. Fastän jag städade igår så ser det ut som ett bombnedslag idag... Jippi så kul det är när det blir så... Not.... Så det är bara att börja om på nytt känns det som.. Skojigt värre.. Nej blir soffläge en liten stund nu.. Har en liten krabat i magen som verkligen gör sig påmind.. Kullerbyttor känns det som.. Börjar bli lite smått obehagligt då jag tror platsen börjar bli liten för just det    Ha en trevlig kväll


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards