My heart My life

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Egentid/vuxentid

Av Linda - 20 september 2012 18:25

Undrar vad detta är för något nuförtiden? För bara en vecka sen hade man kvällarna som bara vuxen medans sonen sov. Denna vecka med början i söndags kväll finns inte sånt.. Lillfisen vägrar ligga i sin säng. Vill inte ens somna själv i våran säng om inte nån av oss är där... Så vuxentid är bara att glömma.. Förr somnade han vid sju & nu lägger han sig inte förrän nån av oss gör det.. Oftast blir det mig hehe då jag är den tröttaste av oss   men det har ju sina orsaker. Dagen idag har inte alls varit bra. Började bläigt och spec på jobbet & efter det kom jag liksom inte igång. Var så trött på hela skiten när klockan närmade sig 15 så fy. Tur man tagit helg säger jag bara    Konstigt hur ena dagen flyter på som bara den medans nästa är jätteseg & det känns som om man inget får gjort. Och denna helg tror jag kommer försvinna på nolltid. Kalas både i morgon & lördag. Och på söndag blir det städning. Puh säger jag bara. Och det jag hade satt som mål denna vecka har inte blivit av. Typ gå i genom bebiskläder osv. Skiter nog i det. Ser jag nåt jag vill ha på Ullared köper jag det nog ändå    Hoppas hitta bebbens första kläder där åtminstone. Vi får se. Måste mäta vaggan & täcket & kudden i alla fall.

   Har börjat läsa en blogg som jag finner mycket roande. Hon skriver på ett underbart roligt sätt. Mycket underhållande att läsa. Ska lägga ut adressen nån dag. Annars ska jag nu försöka röja lite i detta mycket (ja det är sant) rotiga hus. Inte haft ork eller lust att ta tag i det men får göra ett tappert försök idag så det inte blir så mycket att göra i morgon. För då lär jag ha arslet fullt innan besöket kommer. Tur man bara fyller en gång om året   och att sonen är den enda jag ordnar kalas för. Än    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards