My heart My life

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Linda - 3 maj 2012 19:48

Ja då var vi i maj månad & hittills finns ingen klagan på vädret   det är helt jäkla underbart med detta underbara vårväder. Sol & värme.. Fast nu verkar det vara slut för i morgon ska det regna igen. Vi kosar oss ute & njuter för fullt.. Man märker förstås av att det blir mycket friskt luft för man blir så trött.. Vilken chock att jag är trött när kvällen kommer   Annars har det inte hänt så mycket. Kanondag igår & det samma idag fastän idag kom som en överraskning. Och annars mår jag si sådär ibland. Men det är ju heller inte ovanligt. Funderar mycket & har en del osagt som ligger & gnager mig.. Sånt jag inte kan skriva om.. Men det är som det är. Är rätt stolt att jag börjar få in att det är liten vits med onödigheter & att man hellre ska hålla sig faktamässig.. Typ   haha jag som kan vara värsta "dramaqueen" ibland   

 På jobbet fungerar det mesta fastän idag tror jag det mesta krånglat, men dagen har gått fort. Vi försöker lära oss att klara oss utan den personen som ska tillbaka till norge. Fast man måste ändå ha nån inom gruppen som tar lite ansvar & delegerar lite för att det ska bli rättvist. Har på sätt & vis tagit på mig lite av den rollen. Dels för jag tycker det är extremt viktigt att det blir rättvist & för att jag tycker ansvar är kul & utmanande. Och för att jag själv absolut inte har nåt emot att förmontera själv som det heter. 

 Men tillbaka till överraskningen. Besiktade bilen idag. Var helt hundra på att den inte skulle gå igenom. Dels för att bromsarna krånglat & låst sig & för att när jag hade bilen på service fick vi höra att det var lite glapp i nån bussning.  I alla fall kom jag dit & då kom det en tjej ut & tog hand om min bil. Jag är imponerad & tycker det är extremt roligt att se tjejer i den typen av yrke! Och hon berättade vad hon såg & sånt under tiden. Det första jag fick höra var att rutan var jag tvungen att byta.. Inte det första jag trodde jag skulle få påpek på men ändå inte förvånad.. Allt jag tänkte där & då var.. Underbart.. det var den Ullaredsturen... För skulle jag få påpek på bussningarna var det verkstaden nästa & inte billigt.. 

 Men det så sa hon vidare att underedsbehandling var behövligt.. Vi skulle göra det ifjol men alla vet hur vädret var då & det lönar sig att vädret är torrt & fint några dagar efter.. Så får göra nytt försök i år. Och så var det nåt fäste som rostat sönder på avgassystemet. Men nu ska ni höra. Ingen ombesiktning!!!!   Ingen verkstad!!!   det enda var rutan som måste vara bytt till nästa år & en bra att veta om fästet. Var så jäkla paff & överraskad. Riktigt nöjd!!! Fast bromsarna ska vi fixa på ändå eftersom dom låser sig ibland.. 

 I morgon är det fredag. Och det betyder kort dag!!! Underbart! Och helg!!! Ska bli skönt. Haha har ju jobbat så mycket denna vecka   var ju ledig måndag & tisdag. Igår ett par timmar för var tvungen till ett ärende. Enda "fulla" dagen blev den som var idag. 

 Nej ut en tur med Gizmo nu.

 Ni får ha en trevlig helg om jag inte skriver under helgen!!!


 Hej & hå!!!!  

Ovido - Quiz & Flashcards