My heart My life

Direktlänk till inlägg 2 januari 2013

Ut av syn..

Av Linda - 2 januari 2013 15:15

Ja idag slöt jag mig in i gänget "bort med julen"    Började vid 6 i morse typ med strykning av gardiner och ner plockning av julsaker. Med en liten paus för att åka till affären. Behövde andra blöjor till Noah då dom jag köpt var rent för stora för honom. Och blöjor köper man på andra sidan gränsen. Mer än halva priset där om man jämför med priserna här. Jodå kom dit & bilen stank. Jävlar i helvetes skit. Jag HATAR den bilen!!!! Ångrar att jag inte tog det ena skambudet jag fick efter att ha lagt ut den på annons. Skulle gjort det för den bilen har inte gjort annat än att kosta pengar. För typ ett par månader sen slet jag med att bromsarna lade sig på, på den ena sidan. Slutade med att jag var tvungen att köpa nytt ok. Jodå & nu har det börjat på andra sidan! Tack så jättemycket jävla biljävel! Passar alldeles underbart att jag behöver köpa ännu ett ok efter jul & allt.....    Varför skulle jag prompt sälja volvon? Ååå den var ju så snäll, fin & helt enkelt bra. Ingen ide' att ångra sig nu men ändå.... Skit också... 

 Fortsatte projekt julbortstädartaget när jag kom hem & först nu i stort sett som jag är klar & kan ta det lugnt resten av kvällen. Har kvar gardinerna i vardagsrummet. Har röda gardiner ihop med svarta, och inväntar nya gardiner som jag beställt (kan tro jag ångrar mig nu pga bilfan) på rea & med rätt pris. Dom bör komma i slutet på denna vecka eller i början på nästa så dom får hänga kvar. Var rätt skönt att få bort resten måste jag säga. 

 Annars går livet vidare här.. Händer inte mycket förutom att man städar då vareviga j... dag... Blir idiotförklarad eftersom man har en tvååring men heter det sig inte att barn lär sig av vad du gör & inte säger? Tycker om att ha det rent & snyggt runt mig & hoppas jag lär mina söner att tycka detsamma. Det värsta är att jag blir så trött på det bara & då blir jag grinig vilket går utöver andra.. Tyvärr... 

 Noahs andning börjar bli bättre, tack & lov så natten var okej, varken mer eller mindre. Men i morse så nös han & då kom det ut blodfärgat snor..Aldrig varit med om det förut från en bebis... Men mår ju bra i övrigt så gjorde inget åt det. Avvaktar & ser vad som händer resten av dagen. Skulle egentligen tagit ut grabbarna på en promenad men som sagt har jag städat hela dagen & nu är det snart mörkt. Får ta igen det i morgon. Just nu känner jag mig bara trött & helt slut.. Skulle behöva ta en liten blund men börjar bli för sent för det nu...  Och mitt mående annars är si sådär.. Mår lite skit för det här med amningen.. Skulle ha fortsatt oavsett såra tuttar.... För nu har jag inget kvar    och Noah tar inte bröstet dels för hans täppta näsa & dels för att han fått enbart flaskan en stund pga att jag legat i feber, och spelar ändå ingen roll för har ju inget   Trodde verkligen jag skulle få det att funka med honom.. Att det skulle bli lättare med nr två, att det skulle komma mera.. Men inte då.. Nej kan inte bli bitter över det.. Ändå största delen mitt fel & man kan inte vrida klockan tillbaka.. på gott & ont... Får helt enkelt mysa på andra sätt. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards