My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

15 januari

Av Linda - 15 januari 2013 12:48

Borde egentligen röja lite här hemma i stället för att sitta här men... Haha kan ta det senare. Mår i alla fall mycket bättre nu. Gick på vågen i morse bara för skojs skull & på en vecka typ har jag tappat ytterligare 3 kg!!!   Graviditetskilona förlorade jag i stort sett med en gång efter förlossningen, precis som med Isak. Men alltså har jag förlorat mer nu. Har 9 kg till jag vill bli av med & bara jag kommer in i mina nya rutiner med babysim & spädbarnsgrupp, lämning & hämtning, kvällsrutiner ska jag nog få kläm på promenader & små träning här hemma. Idag blev det ingen promenad för hade lite små fix här hemma att göra & sedan var det BVC besök. Nätterna nu fungerar jättebra. Från 20.00 till ca 6-6.30 är vi uppe en gång & matar   Noah fick en massa utslag under helgen som bara ökat på vilket gjorde att jag ville kolla med BVC först pga simningen. Så ringde igår & hon tyckte inte vi skulle simma idag förrän dom tittat på det. Så där var vi förut. Var bara hormonplitar tack & lov. Isak hade aldrig sådant så därför blev jag så osäker. Vägde & mätte & han växer som han ska. Frågade också om hon hade nåt bra tips på hur man får en 2 1/2 åring att sova i sin säng. Och det fick jag. Tips som känns väldigt bra & "lätt". Så nu ska jag lägga upp ett "läggningsschema" & ett start datum. Nu ska vi en gång för alla få Isak i sin egen säng. Inte för att jag inte vill ha honom där men han börjar bli stor nu & det faktum att han vaknar & blir hysterisk om jag inte är där fastän Rune ligger kvar i sängen... Om han somnar i sin egen säng så borde det inte hända.. Kanske dom första nätterna men sedan när det värsta är över borde det gå smärtfritt.. Hoppas jag.. Fick i alla fall ett godkännande så nästa gång börjar vi på babysim & har också fått veta att det är nån man känner till i min grupp    Så nu känns allt bara frid & fröjd. 

 Och så har vi börjat i tvättstugan. Grejerna kom igår & jag rensade undan det mesta i garderoben. Maken tog det sista igår & rev ut den medans vi var hos mamma & pappa en sväng. Byggde också ihop ett underskåp bara för att se. Och jag tror det blir jäkligt bra bara vi blir klara    Bilder kommer. Hoppas allt är helt & hållet klart på söndag. Ska bli så skönt. Och i morgon kommer den nya torktumlaren. Blir bra det här & ibland har jag faktiskt mina ljuspunkter haha   

 Idag firar jag & maken bröllopsdag. Två år sedan jag fick se min pappa gråta (annat än begravningar & sånn skit) Fick honom att följa mig ner för altargången. Ååå vilket minne    När jag & min make gav varandra sitt ja... Ja hela den dagen var bara perfekt. Visst ville jag ha det annorlunda med bröllopsklänning & allt som hör till, men fastän det inte blev så var det en av mina bästa dagar som jag för alltid kommer minnas    Hade tänkt köpa blommor till honom men plånboken är tom så får hellre överraska honom en annan dag. Nej nu ska jag ta mig en kopp kaffe tror jag. Usch vad mycket kaffe jag dricker om dagen. Borde dra ner på det & andra laster    Men just det är inte så lätt. Det var allt från mig just nu. Ska hänga lite tvätt också innan Isak ska hämtas    Ha en bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards