My heart My life

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av Linda - 6 augusti 2013 19:38

Har haft en mycket bättre dag idag. Lade undan tankar & allt sånt idag & bara hade en dag med mina underbara barn    Var ute & lekte en bra stund innan regnet kom. Och då myste vi inne. Varit en mycket bra dag så sett. Fick också tagit merparten av mina samtal. Ett positivt eller båda var väl det så sett. Men det första hoppas jag inte för mycket på men standardsvar: Gör vad jag kan. Så hoppas verkligen det denna gång. Nu får det vända & gå min väg. Jo så var det detta med personnummer då. Jo ringde Karlstad, men blev vidare skickad till Stockholm. Jo visst var mitt personnummer klart. Fick jag det? Nej, i karlstad sade dom att det skulle bli skickat till mig. Stockholm sade att så länge jag bor i sverige så skickar dom det inte. Så nu kunde jag ta med mig leg & personbevis & åka till en norsk polisstation. Och typ hoppas på att dom hade samma system så dom fick fram det "nya"... Så personbevis är beställt & bör dyka upp i postlådan innom några dagar. Lite smått irriterad då man väntat på att det skulle dyka upp i postlådan, personnummret alltså. Men men, nu kan jag i alla fall fixa pass & sedan är allt klart till man ska åka. 

Och så ringde jag idiot dialect. Ha aldrig med dom att göra!!! Efterlyste min telefon som jag skickade in, tog mitt telefonnummer & dom skulle ringa upp. Det gjorde dom fan aldrig! Ska aldrig någonsin ha nåt med dom att göra & har god lust att anmäla dom till konsumentverket för allt jävla krångel dom ställt till med. Dom lär höra från mig i morgon med. 

 Och annars åkte vi ut till familjen ("mormor & morfar"), fick middag & umgicks. Isak tyckte det var skitkul då kusinen var där. Och efter det lämnade jag barnen till doms far & jag tog med mig syrran på en shoppingrunda.    Och fick köpt mig fyra nya tröjor & dom flesta på rea så jag är skitnöjd!! Behövde det. Har egentligen shoppingstopp    Men ändå skitnöjd med mina köp & ingen ångest. Och det är bra! Efteråt blev det att hämta barn & nu sover båda. Noah somnade med en enda gång typ men Isak är det alltid svårt med då han som oftast är lite uppjagad efter att ha varit hos sin far. Ofta undrar jag om det är värt det att köra dit dom för inte ens två timmar & för att jag sen ska slita med läggningar. Men är ju hans barn också & dom behöver träffa honom. Fastän Isak säger att han inte vill. Men till slut vill han i alla fall och han ska inte få styra det. Men han har alltid & kommer nog alltid vara en mammas pojke   Spännande att se hur det blir med Noah, om han blir mammas eller pappas. Chansen är väl stor att han också blir mammas då han är oftast med mig. Men det får framtiden visa. Nej som sagt varit en helt okej dag & hoppas på en ny okej dag i morgon & det räknar jag med då det är det jag jobbar för. Och i morgon är det åter promenad upp till dagis & lämna Isak. Spännande att se om jag känner mig lika trist i morgon. Men det tror jag inte. 

Nej ha en fortsatt trevlig kväll! Nu ska jag ha tv´n för mig själv. Börjar bli lite smått trött på "Dora", "Chuggington" & "Musse"   

Ovido - Quiz & Flashcards