My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Vardag

Av Linda - 22 april 2014 19:12

Ja då var vardagen tillbaka efter påskledigt. Har varit en vääldigt lång & tuff helg av olika orsaker. Men tack & lov för det fantastiska vädret vi haft!!    För vi har spenderat hela dagarna ute i stort sett. Promenerat, varit i lekparken & här utanför. På kvällarna har barnen somnat tidigt men det är inte så konstigt med tanke på all lek & frisk luft vi fått   Och i söndags tog jag med barnen till Årjäng där det var tivoli. Även min syster & mamma följde med. Blev lyckat för båda barnen i alla fall. Roligt att man har två barn som tycker om karuseller   Och annars då? Jo jag mår helt okej faktiskt. Ljusare tider & känns som om man är åter tillbaka på rätt spår. Och så känns det även som något annat har förändrats på nåt vis... Inte helt positivt men vore kanske inte så konstigt.. Behåller den tanken för mig själv. Och sen då har jag även kommit underfund med vissa saker.. I bland hjälper det inte att andra ger råd om vissa saker. Och har väl börjat förstå & kommit underfund med vissa saker. Man måste helt enkelt försöka göra det bästa i en nästan omöjlig situation. Jag kan inte förändra eller påverka vissa människor. Inte heller vad dom prioriterar. I slutändan finns det endast en sak som är viktigast. Och nu är det dags att släppa det & ta ett steg fram. Sedan får man se vad som komma ska. Tänk att det ska ta lite tid med att inse saker. Men plötsligt händer det     haha nåja säger inte att allt bara blir guld & gröna skogar. Långt därifrån. Men jag kommer nog själv må ännu bättre. Och åter är det en sak man inte har kontroll över & då är det ju bara så. Bara att inse. 

 Nej som sagt livet känns väldigt bra just nu. Sol värme vår. Barnen    Och vad som vidare händer med livet & förändringar återstår att se. Endast ödet som vet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards