My heart My life

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2014

Vaakum

Av Linda - 11 augusti 2014 18:12

Det är så man nog kan beskriva känslan jag har.. som vaakum.. ni vet förpackningar som är packade med vaakum på bristningsgränsen... Men ändå tror jag nog att jag redan har brustit... Ångesten är här åter igen med full kraft.... och mår inte bra alls... Ändå sätter man på något vis upp en bild inför alla som personligen ser mig... Jag vet ju att detta åter bara varar i en period & vet ju även vad som framkallar det.. Just att det blivit för mycket igen.... när bägaren rinner över så är det nästan som en explosion i mig... Tankar som snurrar gång på gång.... alla frågor som börjat på nytt... skillnaden nu från sist är att nu har jag ingen att prata med.. Jag vet att andra har nog med sitt... Och jag är inte den som vill lasta mina problem över på någon... Detta är mitt kast... mitt liv & är endast jag som kan ta itu med det hur gärna jag än skulle vilja ha en vän just nu att prata med.. Men nu är det en gång så och tur att jag vet att det nog är över inom kort... Men ja jag vet att det är tufft & värst är kvällarna... Men bara man halkar över denna period så blir det lugnt igen förhoppningsvis... Och nu är semestern slut & började jobba idag.. Fördelen med jobb är rutinerna man får.. Nackdelen är tiden man får att tänka.... För man är så invan jobbet att man behöver inte tänka på vad man gör & då har det en tendens att halka in på områden jag helst vill slippa.... Och sen undrar jag om jag har lyssnat för mycket på vad andra tänkt & tyckt att jag kanske släppt tag om något jag inte borde ha gjort... Men där var vi inne på tänk om grejen igen... Och man ska ju inte tänka så.. för gjort är gjort & inget som kan ändras på något vis... Och jag vet att jag borde tänka positivt. Ett positivt tänkande innebär ett mera positivt liv.. Men mår man dåligt är inte det så lätt... Då blir det att man tänker helt motsatt.. negativt... tänker på alla tänk om & varför.. Och det vet jag ju att det finns ingen poäng i just det... Men ibland är det svårt att vända tankegången..... 

 Hoppar över på något annat just nu.. För om en stund ska jag hämta hem barnen från sin far & då är det bäst att jag har min "mask" i ordning. Jo har tänkt lite på det här med jobbet. Just nu jobbar jag 60%. Funderar på att öka det till 70%. Problemet är det här med morgonen. Att hinna med för då innebär det att vi måste vara ute från lägenheten senast halv sju om jag ska hinna stämpla in kl 7. Rent ekonomiskt är det inga problem för mig att fortsätta mina 60%. Men hur länge är dom på jobbet snälla & låter mig jobba kvar på dom procenten? Det enda som kan bli problematiskt med just 60% är att skulle jag bli långtidsjukskriven... ja då ser det inte bra ut.... Nu tänker jag inte att jag ska bli det men allt krångel med handen har ju fått en att tänka till... Och sen vore det ju skönt att i alla fall ha prövat att jobba 70. Och jag räknar med att om jag pratar med både dagis & jobbet vore det nog inga problem med att få prova det nån vecka först... Ska fundera lite till på det.. Nej nu ska jag strax iväg & hämta hem mina barn & få dom i säng

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards