My heart My life

Direktlänk till inlägg 15 september 2014

Ullared & val

Av Linda - 15 september 2014 19:32

Hemma från en otroligt lyckad & dyraste ullareds resan hittills. Men det har varit en riktigt bra tur även om jag nu får snåla fram till jul om jag ska kunna "betala tillbaka" resan   Men det är helt okej. Fått det mesta av vad jag behöver & även oplanerade saker    som vanligt haha Och det bästa med att komma hem är att äntligen få se barnen igen!!    Och att kanske få sova ordentligt igen.. För dom senaste helgerna barnen varit borta har jag haft svårt att sova. Så även denna helg & t o m i natt även om man hade sällskap. Jättekonstigt. I alla fall funkade vi tre ihop alldeles utmärkt. Vad gäller shopping är vi väldigt lika och det är en stor fördel. Så en mycket bra tur även om man blir totalt skrot. Så idag blir ingen sen kväll. Men har i alla fall plockat & röjt i det mesta av kassarna. Så i morgon efter jobbet får tvättmaskinen gå varm   

 Och nu över på något helt annat. Jag är ingen expert på politik, långt därifrån. Men röstade gjorde jag, dock inte till riksdagen eftersom jag inte är betrodd ett sådant val haha nej för att jag är norsk medborgare. Jo i alla fall känner jag lite frustration över svenska folket. Alla har rätt att rösta & alla har rätt till sin åsikt. Sen om man använt sin rätt är en helt annan sak. Men hallå eller? Vad gnälligt det blivit med allt!?? Folk har röstat & ändå är folk missnöjda & tidvis låter det som om sverige kommer gå under med den nya regeringen & för att det faktum att SD fick så många röster vilket inte var populärt hos många. Nu kommer jag nog själv få höra lite men precis som andra har även jag min åsikt. Hade jag fått rösta hade min röst även fallit på SD. Är som sagt inte helt insatt i politik & sådant men jag hade gjort det. Och vill ni veta varför? Jag är absolut ingen rasist, tvärtom. Har inte alls något emot invandrare, men & detta anser jag vara ett stort men. För det första heter det sig att "ta seder dit man kommer". Och numera får inte skolavslutningen vara i kyrkan som det var på min tid. Man får inte kalla chokladbullar "negerbullar" som man gjorde när jag var liten. Och nu får man heller inte se den svarta dockan på julafton. Vem är det som är rasist? Nu har det även varit prat på att en typ av religion ska få en egen dag?? En religion sverige inte hör till. Så vidt jag vet är Sverige ett kristet land. Eller har i alla fall varit. Tror ni att om vi var tvungna att invandra till ett annat land, att vi skulle få en egen dag? En egen kyrka osv? Tror ni det? Inte en chans. Och vadå inte tänka att människor har lika värde?? Jag blir lite arg över detta faktum.. Att dom som röstade på SD inte tycker människor har lika värde. Många av dom tycker det och självklart finns undantag precis som hos alla. Jag tycker att det är dags för Sverige att börja ta hand om sina egna. Det sitter människor, svenska människor som ekonomiskt har det tufft & som inte kan jobba pga sjukdom.. Är inte dom värda något?? Det finns barn som kanske inte har ett enda helt klädesplagg, svenska barn. Men viktigare att hjälpa en invandrare? Och snälla människor därute, innan ni dömer någon kan ni väl ändå ge den nya regeringen en chans? Alla har väl ändå rätt till det? Eller skulle ni vilja bli utömda på förhand utan att ens ha försökt?? Jag skulle inte vilja det. Vänta & se i stället för att ta sorger på förskott. Jag tror personligen det är bra för sverige med lite nytt "blod" i regeringen & att man har lite nya åsikter. Och annars är det bara att vänta & se hur det blir med allt. Om sverige går under   Bara min åsikt & mina meningar. Och dom står jag för så får alla tycka precis vad dom vill. Over and out. Nu ska jag snart ta en dusch och slappa en stund. Barnen är på väg till drömmarnas land & dit har jag tänkt mig om en stund. I morgon är det äntligen jobb igen!! Det ska bli skönt! 

 Ha en fortsatt fin kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards