My heart My life

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Pärs

Av Linda - 20 september 2014 19:33

Puh vilken pärs...vilka dagar & önskar bara att det skulle vara över nu... Hämtade hem äldstemannen från dagis i torsdags då febern återkom. Stackaren på hans födelsedag!!    Och hostan blev ju bara värre.. Så när fredagen kom så blev det att ringa doktorn. Först kom mamma & hämtade Noah då hon själv erbjöd sig. Och då fick Isak sin behövliga tid med tanke på hans sjukdom. Jodå, kom till läkaren & vad vi fick besked om eller ja en misstanke från läkaren är att eftersom hostan varat så länge & blivit värre & pga att han även fick en liten feber omgång sist vecka är i alla fall att han antagligen haft virus på virus som nu bara eskalerat. Så resultatet har då blivit, tätta luftvägar och av denna orsak då denna kraftiga hostan & även förbannade ögoninflammation... Och mitt hjärta blöder för mitt älskade barn.. och åter är man ju ensam med allt utan någon som helst hjälp från andra som bär ansvar..... Han var helt slut hela dagen igår.. Sov en timme drygt på eftermiddagen & gick sedan och lade sig vid 18 redan på kvällen.. Barn kalaset blev jag självklart tvungen att avboka.. Men natten var relativt okej om man jämför med föregående. Frågan om papper ett ex antal gånger & vatten. Men det är helt okej & vi alla sov till halv sju. Så det är okej. T o m Noah hela natten lång i sin säng till halv sju. Men i alla fall så har dagen varit okej. Han dabbade av så vid ett tiden igen & höll på att somna i soffan. Hög feber & mådde inte alls bra. Han har även klagat på ont i örat, och även det kollade ju doktorn på men såg inget då det var lika tätt där pga luftvägarna... Och ögonen har bara varat mer & mer så nu är det stundvis bara gult kladd... Och näsan är röd & sårig pga allt snorande & torkande på kläder..... Och så skulle vi ha ett litet familjekalas, då hostar stackaren tills han spyr.. då menar jag riktigt spyr upp massa slem... och knappt så han ens orkade öppna paket    Men efter en liten stund piggnade han tack & lov till.. Men det ser inte så lovande ut inför den kommande arbetsveckan.... Kan nästan garantera att det inte blir jobb på måndag för så länge ögonen varar är han icke välkommen på dagis vilket är fullständigt förstående... Men kommer att bli en diskution innom snart framtid om det här när barnen är sjuka. Men kalaset blev rätt lyckat ändå. Sen får vi se hur morgondagen blir.. Nu önskar jag bara att mina barn blir helt friska & att det håller sig så en stund.. Orken finns inte helt för min egen del när det blir så här. Det är stundvis tufft att vara ensam när dom är friska men stundvis tuffare när dom är sjuka.. Och känns inte som det varit annat än sjukdom denna månad... Gått i ett nu.. Fördelen är ju att man hinner inte tänka så mycket på annat än barnen. Nackdelen är ju att man själv blir helt slut.. Men det måste gå åt rätt håll nu & att dom blir friska & speciellt Isak som sliter som han gör nu   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards