My heart My life

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Bra stunder

Av Linda - 27 september 2014 16:42

Idag har det varit en riktigt bra dag. Gick upp före tuppen & åkte & jobbade några timmar. Känns skönt att ha gjort det & att hjälpa till när jag faktiskt kan. Och timmarna gick otroligt fort även fast vi bara var tre på hela bygget   När jag kom hem var det bara att börja fixa sig inför kalas. Och även om jag där & då inte kände alls för det så blev det faktiskt riktigt trevligt. Och Isak verkade ha riktigt kul bara han vågade släppa taget om mig. Och det bästa av allt att jag idag fått se båda mina barn & pussa & krama på dom   Dom är det allra bästa jag har   Efter ett mycket trevligt kalas & lämnat tillbaka Isak tog jag med mig Gizmo på promenad. Idag gick jag bara för att gå & inte i träningssyfte. Dels för att jag fortfarande var riktigt mätt i magen & dels för att bara njuta. Och fick klarnat huvudet lite & funderat. Men inga negativa tankar idag. Utan mer att jag ändå är tacksam för vad som finns i mitt liv. Där jag har förlorat något har jag ju även vunnit annat. Och om man håller sig till den tanken känns det ju ändå riktigt bra. Vad som varit har ändå varit & inget man kan göra något åt. Man måste ändå se framåt & inte älta så mycket även fast jag är duktig på just det haha men dags för en ny epok. Nya blanka blad. Nya mål. Och ser man ut så kan man inte annat än att njuta. Solen skiner & alla höstens färger framträder. Visserligen lite blåsigt men vad gör väl det. Och sedan om jag ändå får mina sämre dagar vilket är en garanti så tycker jag ingen kan döma mig. Den som gått i mina spår & allt det där, ja säg då när ni gjort det att jag inte har "rätt" att stundvis må dåligt. Är inget jag väljer att må utan vill hellre må som jag gör just nu. Och det ska jag suga åt mig idag. Denna känsla. 

 Och fick lite trista nyheter igår.. men det är ju heller inget nytt när jag ser fram emot något. Men det känns okej idag. Det är som det är   

 Och så har jag fått en liten "familj" på besök.. Grrr mitt hem är rent & snyggt & ändå sliter jag både med bananflugor & vanliga.. Grr äckligt & störande.. Och det värsta är att flugorna verkar nyss ha "kläckts".... små & vidriga... Vill inte ha dom inne men svårt att undvika. 

 Nej nu ska jag göra, ja ingenting. Sen får jag se vad det bliver. Antagligen inte mycket   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards