My heart My life

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Rutiner

Av Linda - 30 september 2014 20:18

Hur kommer det sig att när det kommer till en själv så faller rutiner jag egentligen bestämt mig för att jag ska ha? Blir så less på mig själv. Är väldigt noga på det när det kommer till barnen men med mig själv har jag inte riktigt kommit in i det. Även fast jag gång på gång påminner mig om att jag faktiskt måste det. Speciellt när det kommer till när jag är barnledig. Men nejdå, i stället sätter jag enormt press på mig själv så det till slut blir ingenting. Och då när kvällen kommer blir jag frustrerad på mig själv och blir enormt stressad haha jaja så är det nu en gång. Jag vet jag måste skärpa till mig både med det ena & det andra   Bara få in det som rutin & det är svårt. Och känner mig ännu mera stressad nu för om två veckor ska jag börja jobba en timme tidigare    haha oj oj vilken ångest jag har inför just det. Då blir det helt nya rutiner på mig & barnen. Och dom som äntligen börjat sova längre på morgonen!!! Känns som om jag får gå upp jättetidigt för att jag inte ska behöva stressa vilket det nog blir att man gör i vilket fall som helst haha gör det ju även nu. Och speciellt om Noah promt ska gå själv till dagis hihi för det tar ju sin lilla tid. Den grabben har verkligen inte brått haha Nej bara vi kommer in i det så blir det bra. Andra fixar det ju så det ska nog vi med. Och bättre att börja nu innan vintern slår till med tanke på kläder som då ska på.    Och så spar jag mina föräldradagar genom att öka arbetstiden. Nej även om det känns jobbigt nu så blir det bra. 

 Igår när jag tittade på mina barnen slogs jag av en enorm känsla. Hur kan man älska någon så mycket? Det bara sade pang & hjärtat nästan brast. Och kände hur tillfreds jag är med livet & barnen just nu.   Att inse det var en otrolig känsla. Att jag kan vara nöjd & tacksam för det jag faktiskt har. Men nu känner jag även för att festa loss nästa gång jag är barnledig & ska se om jag inte kommer se till att göra det också haha känner för en rejäl fylla med massa kul & bus & känner säkerligen någon som vill hänga på   

 Och i morgon är det redan 1 oktober?!! Tiden tickar på. Jösses. Och snart är det jul    Blir inte helt vad jag egentligen vill denna jul men jag har bestämt mig för att göra det mesta jag kan utav det med tiden jag har. Jag älskar julen & speciellt tiden före    Men nu har vi först & främst en fin höst som jag njuter av. Tur jag tycker om alla årstider. Alla med var sin charm.

 Ja det var många ämnen på ett & samma inlägg. Har mer på hjärtat men det får bli en annan dag    Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards