My heart My life

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Linda - 11 februari 2014 06:11

Hur saker & ting kan ändras? Jag fick på nåt vis "hjälp" från helt oväntat håll igår. Det var precis som om det ramlade ner en krona i mitt huvud & klirrade till. Man började inse vissa saker som ändå legat där i bak huvudet. Och kanske är det så att man blivit lite "manipulerad". Men är det så konstigt egentligen om man varit lite "blind" en period & litat på sådana man egentligen inte skulle? Oavsett kändes det som om en börda lättade från mina axlar. En tyngd som försvann. Nu säger jag inte att det var detta jag behövde eller så och att jag nu är fri från bekymmer    Frågor kvarstår & jag är inte helt dum heller då    Och frågor som aldrig kommer få svar på. Men oavsett känns allt mycket lättare nu & ett steg mot rätt riktining. Har ju fortfarande saker att bearbeta & helt & hållet bli klar med. Men som sagt, gjorde saker lite lättare för mig & förstår lite mer. Och har själv insett att nu ska jag börja se saker lite annorlunda. Och jag kanske varit jäkligt orättvis men samtidigt är det egentligen inget jag ångrar. För faktum kvarstår. Och att jag har svårt att lita på människor kommer även det att kvarstå. Jag är inte längre "blond" som tror att det finns gott i alla. För mig måste man nu bevisa att man kan lita på dom. Och när vi är inne på just det, har inte jag världens bästa vänner så säg!!    Dom är verkligen där för mig & kommer när jag behöver. I söndags kväll bröt jag ihop. Informerade min vänn om detta. Och helt plötsligt kommer både hon & min andra vän. Och det gjorde allt så mycket lättare. Fick skrattat & gråtit & råd. Kanske dags att jag verkligen börjar lyssna också?    Men oavsett så är jag så himla glad att dom finns i mitt liv    och ser vilken tur jag har. Det är dom enda två människor jag litar på helt & hållet! 

 Och annars händer det inte mycket här. Min minsta låg utslagen i feber igår. Har aldrig nånsin sett honom så förut. Efter lämning på dagis kom vi hem & då somnade han på köksgolvet. Lade honom i sängen där han sov 2,5 timme. Vaknade, bara gråt. Fick alvedon & somnade om & sov till halv två. Min syster kom innan jag skulle hämta Isak så jag slapp ta ut stackaren. Tack för det!!    Sedan piggnade han till en liten stund innan febern åter kom tillbaka. Han somnade vid 18 & sen var väl natten lite orolig. Så här var vi uppe före fem men inte så konstigt när han sov så mycket igår. Och eftersom jag inte fick gjort nåt igår, ja gissa hur det ser ut? haha mmm där kan man se bevis på vad som händer om man inget gör   Idag verkar han i alla fall piggare & hoppas få gjort lite här. Blir oavsett en lång dag för oss alla. Men vi ska nog få denna dag att gå också. Och ja idag mår jag bra   

Ovido - Quiz & Flashcards