My heart My life

Alla inlägg den 24 februari 2015

Av Linda - 24 februari 2015 16:11

Det är så ovant att komma hem från jobbet & gå raka vägen in... Inte hämta barn på dagis.. inga små troll hemma.. blää vad jag saknar dom...    Men i morgon efter jobbet så har jag dom hemma igen.. 

 Hade otroligt svårt att somna igår också.. Tankar som snurrar.. har fortfarande det där lilla hängande över mig... Jag måste ändra taktik lite & säga till på skarpen med det här "lilla" problemet... Jag pallar inte mer & har helt enkelt fått nog.. Gör aldrig om mitt misstag!!! Jag ångrar mig så vedervärdigt.... Och vad det handlar om kan jag inte skriva... tyvärr.. bara ett fåtal som vet om det.. Oavsett kommer jag aldrig någonsin göra om det... Jag lärde mig tydligen inte första gången... Men nu har jag verkligen lärt min läxa... och hoppas inte det blir en sur läxa utan att utgången blir till den bästa... Och detta snurrade i mitt huvud pluss en del annat.. Det är ju detta med det kommande köpet också som oroar mig.. jag vet ju att jag vill, det känner jag i hjärta & själ.. men känns så osäkert rent ekonomiskt, haha konstigt egentligen för blir egentligen ingen större skillnad mot nu.. Men om några dagar kan jag inte ändra mig haha. Så fort underskriften hamnar på pappret är det gjort.

 Annars har det varit en okej dag totalt sett.. Mycket på jobbet & dåliga nyheter som gör en lite nere.. Men hoppas verkligen att det löser sig så det blir till det bästa.. Det måste det bara göra! Men var ändå gott att komma ut på jobb & bland folk efter att ha varit instängd i typ 4 dygn med sjuka barn. Och även jobb i morgon. På torsdag är jag ännu lite osäker på. Beror helt & hållet på hur Noah orkar med morgondagen. Isak är redo för dagis men vi valde ändå att hålla honom "hemma" en dag till bara för att. Fast egentligen hade det nog varit nyttigt för dom båda att bli lite delad på men glad att det blev så här. För att höra Noahs ramaskrik & se tårarna om han inte får följa med är inte alls kul. Man känner sig elak. Så glad jag slapp.

 Men annars mår jag bra. Bläddrade i en tidning på vc förut & fick syn på det här med 5:2 dieten. Så nu funderar jag faktiskt på att pröva det. Haha har tyvärr gått upp lite i vikt så vill verkligen ned igen. Så ska läsa på lite till & förbereda mig så ska jag nog ge det ett försök redan till veckan. Klarade mig ju i flera månader utan någon direkt mat så borde ju fixa två dagar i veckan om jag verkligen är stenhård & har lite karaktär. Haha dåligt med just det. Men ska se till att motivera mig nu & komma igång med målen jag satte upp vid nyår.

 Men annars idag blir det rätt lugnt. Är redan uttråkad & rastlös så får hitta på något att hänga fingrarna i    

Ovido - Quiz & Flashcards