My heart My life

Alla inlägg den 6 april 2015

Av Linda - 6 april 2015 19:38

Ja då närmar sig påsken sitt slut & måste ju säga att det varit en kanon helg! Barnen har varit någolunda vänner & vädret har varit fint    Enormt mycket godis har landat i doms mage haha och ibland har det märkts på humöret. Haha speciellt den äldsta. Men det här är en helg om året så ja dom har fått stoppat i sig hela helgen lång. Men idag har det inte varit någon fråga & oavsett hade jag nog sagt nej. Någon måtta får det ändå vara   Dom/vi har sådan tur att ha så goa grannar så där har dom fått påskägg & dessutom var påskharen på en nattvisit & lämnade kvar ett    Och på påskaftons eftermiddag fick dom även varsitt av sin moster Chanett med fam . Haha så totalt fyra påskägg. Tror ni det finns nog av godis kvar i skåpet? Haha tur det håller en stund. Nej som sagt det har varit en jättebra helg & varit otroligt skönt med långledigt. Umgåtts med familjen & vi har själva spenderat många timmar ute. Haft en riktig kvalitetstid med grabbarna    så härlig känsla att man faktiskt bara tagit det lugnt & umgåtts med dom. Det är så sällan jag verkligen gör det så för min del känns det extra bra. Och vi har ju ledigt en dag extra så ingen klocka ringer imorgon heller. Alldeles underbart. Kan ju skryta med en sovmorgon i alla fall haha då vi sov till typ sju. Och annars har jag själv inte klarat sova länge även om barnen sovit. Men det är sådan jag är, inte ens barnlediga helger kan jag sova länge haha. Men men. Nej annars har det inte hänt mycket här så sett. Har fått packat ännu en låda & rensat i papper. Det närmar sig mer & mer. Och ju mer jag packar i förtid ju mindre har jag att fixa precis innan flytt. För då har jag en massa annat att fixa & planera. Men i morgon ska jag slänga uppsägningen i lådan    Och det känns bättre & bättre för varje dag som går. Och speciellt efter att ha fått ett löfte om en grej. Så nu är det bara att hoppas att löftet håller för annars vet jag inte vad jag gör. Men väljer att tro att det äntligen blir som det är sagt. 

 Nej annars har jag det bara fint. Även om man känner av ensamheten. Och hur mötte man nya människor förr?? Haha ja det kan man undra sig. Sist gång jag var singel var jag ensam & jobbade på en mack vilket bara det i sig gjorde saker lättare. Nu är man som oftast "instängd" och sällan utpå. Jobbar på fabrik & har två barn. Men känner nog att det börjar bli dags för en fest snart    Nej det är inte så lätt att som ensamstående med barnen ca 75% att få tid till allt man vill. Man måste planera & prioritera och det är bara så. Och jag prioriterar barnen. Nej det har som sagt varit en bra helg och fortsätter njuta av den i morgon innan det är dags för jobb i två dagar. Lagom lång vecka. Haha. Funderar & tänker mycket på om man ska börja jobba lite mer men som läget är nu så är tiden med grabbarna viktigare. Dom är ju bara små en kort tid... så får se vad det blir till & hur läget blir när flytten väl är gjord & man bott in sig lite. Nej nu ska jag kolla lite tv. Lämnar er med lite bilder från vår påsk           

Ovido - Quiz & Flashcards