My heart My life

Direktlänk till inlägg 12 april 2015

God morgon världen!!

Av Linda - 12 april 2015 07:16

Ja god morgon på er alla. Idag är det söndag den 12 april?!! Tiden går fort. Men denna tid är det så facinerande att se alla förändringar ute. Dag för dag blir det mer & mer grönt. Misstänker att det kan vara något tidigt & att det snart nog kommer ett bakslag. Men fram till dess är det bara att njuta av sol & värme. Och det gör man    Denna helg har varit en relativt lugn helg. Inte hänt jättemycket. Fredagen var jag ute med grabbarna bus innan jag lämnade över dom till sin far. Och blev paff när jag kom dit med dom. Där stod det en splitter ny bil!    Och jag blev kär. Skit fin enligt min mening & förstår mycket väl varför han bytte i den gamla. Jag måste säga att lusten finns att byta in min också. Men jag är ju faktiskt ganska nöjd med den jag har & inte krånglat alls för mig så sett så jag ska behålla den i några år till i alla fall. Dels för att nu har jag köpt mig lägenhet & ekonomin finns inte till det just nu. Och att jag får bara försöka fixa det som är på den. Har lite rost jag måste ta innan vintern igen och så ska jag lämna in den på verkstaden. Lite service & annat fix på den. Men det är sådant man får räkna med. Men det får vänta till pappa är åter på hemmaplan så jag har möjlighet att ev få lånat bil. Oavsett tror jag han har gjort ett bra köp & hoppas han blir nöjd. Vi blev även eniga om en grej som legat & gnagt i mig vilket känns rätt bra för min del. Och speciellt att han var enig med mig. Fredags kvällen spenderade jag med min kompis med familj. Grillade & hade väldigt trevligt.   Och igår var det åter dags för den sedvanliga städningen. Haha ja det är bara ett måste det där. Mycket in & ut springande & när solen ligger på syns dammet extremt mycket. Och speciellt när man har mörka möbler. Haha undras vad jag tänkte på den gången!    Helt klart snyggt men fy för dammet. Men i alla fall när jag blev klar med städningen så var det ut på promenad. Så skönt ute & gött att komma igång igen efter att ha slappat rejält under påsk & efter. Men nu är det dags att ta tag i det igen. Blev även kaffe hos en annan kompis innan jag bara var tvungen att åka & handla lite. Haha har blivit så jäkla snål så endast det som är ett absolut måste som åker ner i korgen. Och det är ju självklart bra att vara snål & det är ju bara i denna period innan flytt för att kunna spara ihop mest möjligt. Dock blir det inte lika mycket sparat denna månad då det varit lite "extra" grejer. Men något är bättre än inget. Och åter spenderades kvällen med kompis & grillat. En väldigt bra helg! 

 Jag tänker mycket på det här med mina barn, och jag hoppas att när dom är vuxna att dom inte lämnar mig helt. Att oavsett vad som händer att dom älskar mig lika mycket & kan förlåta om det skulle behövas. Att dom kan komma till mig om det är något. Och är det något jag strävar efter så är det att ha en fin kontakt med barnen. Att dom kan känna att dom kan komma till mig med vad som helst   Det är vad jag hoppas på i framtiden. 

 Och en annan grej jag tänker på... jag blir ganska trött & irriterad på små tjafs. Vad är ide'n med att klaga på andra?? Ni vet kanske inte bakgrunden till varför si & så? Så varför lägga upp till mer bråk? Är så ofattbart löjligt av vuxna människor att bete sig så. Visserligen utan namn men ändå ett direkt påhopp.. Och att andra kanske tar åt sig finns det inte en tanke på. (Haha inte om mig) Nää vuxna människor som beter sig som bittra tonåringar. Nej jag har även jag gjort mina misstag men har lärt mig av dom. Haha äntligen   

 Och den dag jag behöver hjälp hoppas jag att folk ställer upp som jag gjort för dom.... Men det återstår att se. 

 Nej detta blev mycket text. Idag händer inte så mycket. Ska ned i förrådet med några kartonger & gå i genom sko lådan där nere. Och så blir det en promenad. Måste även försöka ge mig på att rensa datorn & försöka lista ut krånglet jag har med ett minneskort. Men annars blir det lugnt. Barnen kommer äntligen hem idag & jag längtar    Ska bli underbart att få hem mina busiga trotsiga troll!! Och snart är det en ny vecka med nya utmaningar!    Trevlig dag på er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards