My heart My life

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Tisdag 14 april

Av Linda - 14 april 2015 19:21

Ja då har i alla fall halva arbetsveckan gått.. Puh varit lite jobbiga dagar eftersom jag bara känner mig trött på det.. En sådan period man har i bland. Dagen har varit bättre än igår i alla fall. Men man har ju bara sådana perioder & det har nog dom flesta i dom flesta jobben ibland. Men annars är det ganska bra. Skakar bara på huvudet åt vissa människor. Ett som är säkert, ska mycket till innan just den personen kommer vara välkommen in i mitt hem igen.. Samtidigt kan jag förstå att denne kanske inte mår så bra, men sättet det visas på & saker som skrivs är för mig totalt idioti.. Men som sagt om man inte mår bra kan man visa det på många sätt tyvärr & alla inte lika bra. Men det där ligger bakom mig. Fick sagt vad jag menade & då är jag färdig med det. Brukar inte lägga mig i men just i detta fall hade det gått rent för långt med vissa uttalanden... 

 Tittade runt lite igår på bilar & bestämt mig för att om sisådär fyra år kommer jag nog ge mig själv en "liten" present haha. Just för att jag tror att jag på sätt & vis "tjänar" på det. Jag skruvar inte själv & har inte direkt någon som kan hjälpa mig med sådant. Men först måste jag ta hand om den jag har i några år till och blev lite ledsen när jag ringde verkstaden idag.. Haha bye bye skatteåterbäring....     pengar jag hade tänkt lägga i lägenheten är jag illa tvungen att lägga i bilen. Och då fixar jag inte ac i den för den krånglar också. Men det är viktigt för mig med en fullt fungerande bil som startar när jag ska ut & köra. Så nästa vecka ska den in på "storservice" och även fixa bromslangarna som det var någon spricka på. Tar även med det när den ändå ska in.. Och AC´n kunde inte den verkstaden fixa ändå så då väntar jag med det till efter flytt. Det är ingen "superviktig" grej att ha även om det är olidligt med en varm bil haha men har inga planer på någon långtur till sommaren ändå just pga lägenheten. Men servicen på bilen är viktig & speciellt då det visat sig att kamremmen inte varit bytt    Men men sådant man får ta. 

 Jo över till min present, jo om allt går enligt mina planer blir det denna:

 

 Dålig bild. Men snygg, prisvärd & liten lagom bil till mig om några år när barnen är större. Och drömmar & mål måste man ju ha här i livet eller hur?   

 Nej det var nog allt för denna gång. Ny arbetsdag i morgon & efter två nätter med mindre sömn hoppas jag nu på en lugn fridfull natt utan några händelser. Ha det gÔtt !!!    

 
 
Ingen bild

Robban

14 april 2015 19:54

Är det en Opel på bilden 😀

Linda

15 april 2015 18:47

Haha nej nej nej definitivt ingen opel ;-) :-D en kia ceed action. Liten & tuff typ som mig haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards