My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Hej..

Av Linda - 29 april 2015 17:35

Ja då närmar april sig sitt slut.. Går ganska fort den där tiden.. Och ibland vill man bara stanna upp.. Jag har funderat ganska mycket på mitt eget liv i det sista.. Och måste ju säga att för egen del som egen person har jag stannat upp.. Jag lägger all energi & hela mitt liv på barnen. Och på den fronten är allt så bra som det går att bli. Jag har haft så mycket mer glädje & ork med barnen. Vi har skrattat & kramats så mycket mer & jag njuter verkligen. På det området har jag nog ändrats ganska mycket. Just för att jag hanterar allt på ett annat vis.. Men så kommer kvällen & jag tänker på mitt eget liv, utom moderskapet.. Och där är det så tomt som det går att bli.. Som oftast när barnen är hos sin far är jag ensam.. Man känner sig lite patetisk & undrar när det ska vända.. Och klart att det vänder ju inte eftersom jag är rätt duktig på att isolera mig... Och jag drömmer om att gå på en gammaldags hederlig "date" haha typen bio & middag. Med blommor & hela paketet. Obotlig romantiker haha   Men då måste man ju träffa någon & just det är ju inte så lätt när man isolerar sig. Men vad ska jag göra? Jag är inte den som på något vis "tränger" mig på andra människor.. Och sedan är jag inte den duktigaste på att hålla kontakt på något vis.. Speciellt när man försöker men når liksom inte fram.. Men så är jag inte den bästa på att prata klartext.. 

 Sen har vi en annan grej jag tänker mycket på.. Som jag liksom inte helt kommer underfund med om hur jag vill... Jag känner mig så motarbetad på detta område & det är inte så kul.. Och det slutar ju med att jag ifrågasätter mig själv... vad är jag för en människa egentligen?.... Jag får ibland känslan av att jag inte är någon som man vill "vara" med... Och allt jag försöker med är att vara snäll men ändå rättvis.. Men är det allt jag är? En snäll människa... 

 Men utöver detta rullar vårat liv på. Mitt & barnens. Ihopsvetsade   Vi väntar bara på flytt. Ska bli så kul. Mycket jobb, absolut men det kommer bli såå värdt det när vi väl blir klara. Och så oerhört tacksam för hjälpen jag kommer få. 

 Kommer att utföra ett litet test frampå.. Tänker inte säga vad eller varför. Men bara för att se en grej. Är nog rätt säker på resultatet.. tyvärr.. Men man kan ju alltid komma att bli positivt överraskad men tyvärr tvivlar jag en del på detta.. Nej det var väl det hela för denna gång.. Om en timme kommer barnen hem från sin far. Känns länge dit haha just för att det som var planerat från start gick i dass.. Så är det när man liksom ska vara "snäll". Man får ärligt talat inte så mycket tillbaka på snällhet. Just saying.

Ha en trevlig kväll!

 Haha jo förresten, var tack & lov inga vägglöss utan tyvärr katten som dragit in loppor. Men nu är katten loppfri och även vi!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards