My heart My life

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

God morgon

Av Linda - 2 augusti 2015 08:19

Ja då var agusti här... tiden går extremt fort tycker jag.. även om vissa dagar är extremt långa.... som igår.. fy.... men nog om det. Fredagen var jag ganska nere på förmiddagen men som tur är, är ju mina nedturer få & korta. Dagen blev riktigt bra. Hade det jättemysigt med barnen innan jag lämnade av dom hos sin far. Vi tog en tur innom lekparken och var där en liten stund innan jag gick upp med dom. Så handlade jag & fixade inför kvällen. Då fick jag besök av några kompisar & vi grillade & hade det jättemysigt. En perfekt lugn kväll! Och igår städade jag & sedan efter att ha funderat fram & tillbaka ett ex antal gånger så hämtade jag hem en liten katttjej. Haha ja gissa om jag verkligen funderade hit & dit innan dess. Men egentligen så är det inte mycket mera jobb med två katter än en. Och så får Tarzan lite sällskap när jag börjar jobba igen. Och det kommer nog bli väldigt ovant för honom för nu är han ju van att kunna gå ut typ när han vill men när jag börjar jobba vill jag inte att han ska springa ute utan möjlighet att komma in. I alla fall så hämtade jag Busan och jösses vilken sällskapssjuk katt haha nästan värre än Tarzan. Men det är ju egentligen inte så konstigt. Hon är van djur av alla sorter, barn & liv. Efter det gjorde jag inte ett dugg... Ville ut & gå men kände att jag inte kunde lämna henne någon längre stund första dagen och eftersom inte heller Tarzan visade sig så kunde jag inte stänga dörren. Jag ville vara med första gången.. Men passade på att njuta av solen även om det blåste en hel del. Men att ligga still gör mig rastlös & uttråkad.. Så det blev en lååång dag och saknaden efter barnen var enorm. Men dagen gick till slut & det blev kvällen. Katterna gick bra överrens efter en stund & fick lilltjejen att bajsa i lådan.. dock inget kiss än men stoppar in henne med jämna mellanrum. Har för mig att just det tog en stund för Tarzan också. Hade dock svårt att somna igår och vaknade vid halv fem    och då kunde jag inte somna om för då började ju katterna leka... Så är ganska så trött & efter att ha spöregnat typ hela morgonen börjar vädret lätta & solen tittar fram. Planerna idag är inte många. Har tänkt gå ut på promenad, och så kommer pappa hit för att hjälpa mig sätta upp nät under altanen. Är så trött på att katter ligger under där & vill inte ha dom bajsande under där för det luktar vidrigt, och så är det en trygghet för min del när jag ska släppa ut den lilla. Och så ska jag nog tvätta bilen. Utöver det finns inga planer & längtar tills grabbarna bus kommer hem   

 Och då har vi två dagar kvar av våran ledighet innan allvaret börjar igen. Fast ska ändå bli skönt med normala rutiner för oss alla. Dock är jag lite fundersam på första lämningen. Är ju ett nytt dagis för dom båda även om dom varit & hälsat på. Men jag börjar oroa mig.. Så jag tänker lite på detta... Har lust att börja senare på onsdag bara för att vara med en liten stund med dom båda.. Eller ringa & fråga om vi kan få komma en liten stund på tisdag bara så att dom blir lite mer kända.. Fast jag tror ju inte att det blir några problem egentligen. Visst är det en del ny personal men hos båda finns det kända människor för dom.. Så jag får fundera lite till.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards