My heart My life

Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Morgonstund...

Av Linda - 27 september 2015 05:41

Har guld i munn sägs det.. tja vet inte det ja.. Blev väckt för en stund sedan & har inte lyckats somna om även om jag försökte ett ex antal gånger.. Tack för den lixsom... Och sedan dess har hjärnan gott på högvarv.. Börjar förstå mer & mer helt enkelt... 

 Annars då? Jo jag vet att jag inte skriver ofta så får bli en liten uppdatering. Isak´s kalas blev ganska så lyckat & en nöjd grabb. Dessutom fick han ju sova hos över hos sin kusin så han var mer än nöjd. Hela helgen var bra även för mig. För som jag skrev skulle jag lägga bort allt annat & det har jag faktiskt gjort. På lördagen blev det även marknad för oss. Dock inget jag gör om nästa år. Så mycket är det inte att trakta efter    Och dessutom en blivande tre åring som inte är rädd för fan själv som då bara promenerar iväg.. Mmm kul med en massa människor överallt.. Man fick helt enkelt bara hänga på. Men som sagt en bra helg ändå & veckan har också varit bra. Man lever i sina rutiner, om man nu kan kalla det att leva haha. Jobba, äta & sova typ. Men livet är nu en gång sådant. Och jag försöker att inte tänka på det "där andra" utan ta det som det kommer. Även om man blir stundvis påmind pga stickningarna jag känner. Men känner att jag faktiskt är mer förbannad än rädd. Att dom inte kan höra av sig alls. Hur rätt är det egentligen?? Men ska ge det den kommande veckan innan jag själv börjar reagare mer. Hör jag inget då så får jag själv ta tag i det & ringa veckan därpå. Jag vill veta vad som ska hända, nästa steget. Förklara även för dom i K-d att jag vet att något är fel & att det är dags att dom verkligen kollar upp. 

Men den tid, den sorg. Jag koncentrerar mig på att vara med barnen så mycket som möjligt. Visa dom hur mycket dom betyder för mig för man vet aldrig vad som kan hända. Resten tar jag tag i när "domen" kommer   

 Denna helg har varit ganska lång.. I fredags så var vi lediga så vi tog en tur ut på "stan", gjorde lite små ärenden. Vi byggde lego & hade en bra dag. Fadern blev sen så då tog jag med dom för att handla också även om jag gärna slipper det ibland. Men det gick ganska bra. Man tänker inför lämnig att jo nu är det behövligt med lite paus, men så går det typ 10 min så är saknaden där.. Jag har inte så många andra i mitt liv än just dom.. Är nog mitt eget fel egentligen men samtidigt kan inte jag bära skulden själv helt & hållet. Men jag har omvärderat lite på den punkten.. Vet vad jag kommer att göra..  Funderade faktiskt på att gå ut igår, just för att det faktiskt hände något här i Töcksfors när man var barnledig. Haha men så förutseende som jag är fanns inget dricka att få tag i    Visst kunde ha gått ut nykter men så blev det inte. Och dessutom ska man hämta barnen tidigt & åka iväg på barnkalas så var nog lika bra. Men före det ska man ut på en pw & det är det enda inplanerat. Hade tänkt sova länge men det gick ju inte.. som vanligt.. Även om det blev tidigare upp än normalt.. Sprang faktiskt lite igår under min pw. Var riktigt skönt. Andningen är inte helt med men inte så konstigt då man håller på med en viss skit. Men otroligt skönt att rensa skallen lite. 

 Tänker mycket på boendet för tiden.. Ja detta är mitt eget och så men jösses vad jag saknar alla grannar jag hade förut.. För när vi än var ute så fandes det alltid någon att prata med. Och här är det så oerhört tyst... Typ aldrig någon ute & vi är ju så undangömda så vi syns ju inte heller... Så saknar just det väldigt mycket.. Man blir liksom än mer ensam här. Och ångrar lite nu & samtidigt inte detta köp... Ja man kan ångra mycket här i livet men man får ändå bara göra det bästa av det hela och ta saker som det kommer. Ha nu en trevlig dag! Vad jag ska hitta på dom närmaste timmarna har jag ingen aning om..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards