My heart My life

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

God morgon!

Av Linda - 8 juli 2011 09:24

Ja nu är det redan fredag. Usch vad fort dagar & veckor kvar. Min man har bara en vecka kvar & sedan har han semester & om 3 veckor ska jag jobba. Fattar inte hur fort det går.. Usch & fy.. 

 Annars igår gick jag min sedvanliga promenad & fick sedan handlat & hem & pyssla.. På eftermiddagen hade det blivit bestämt att vi skulle ut på MC tur. Hade sett fram emot det hela dagen & fixat barnvakt. Vad tror ni händer när Rune kommer hem? Jo självklart börjar det regna   så var så himla besviken men pappa sade att dit vi skulle regnade det inte så då åkte vi i alla fall.. Rune gjorde nog det mest för min skull. Så mamma med min son & systrar+vän åkte bil & jag,Rune & pappa MC. Jag tyckte det var riktigt härligt att åka. Fast eftersom det går så länge mellan varje gång (senaste & första gången var i påsk) så var jag helt slut när jag kom hem. Dessutom tror jag att det får bli på en helg nästa gång eftersom det blir helt fel med tider för Isak. Så igår blev det ingen kvällspromenad men det får jag ta igen idag   Fick ju min stegräknare igår så den har varit på sen i morse & hittills har jag gått ca 1700   Tack vare dammsugning & skurning. Bara 10.000 kvar ca. Så när lill "Emil" vaknat & fått mat blir det promenad. 

 Häromdagen så krälade han på golvet & helt plötsligt verkade han så otroligt nöjd & brummade & pratade.. Oj vad hittar han på tänkte jag & gick för att titta & gissa var jag hittade honom? Jo i duschen. Hans favoritplats  

     Min underbara buse. Kallar honom numera lill "Emil" av den orsak att igår fick han öppnat ett skåp & ut över hela golvet låg DVD skivor & idag var han i vattenskålen till Gizmo & hällde ut det. Så sitta still gör jag endast när han sover & ibland inte det en gång för då måste man ju passa på att greja. Och för ett par nätter sedan hittade jag honom sittande i sängen.. Nu tycker jag det händer saker hela tiden.. Tänka sig att om 10 dagar blir han 10 månader!! Måste bara njuta nu & hänga med innan han börjar på dagis.. Usch så hemskt   Blir nog den värsta dagen i mitt liv..     Han älskar vatten  

   Och här har han satt sig på knä. Han har kommit fram till att det kan han göra vid ena blomman jag har & sno leca kulor & mer än gärna stoppa dom i munnen      Gungar på gungan jag köpte på Ullared. Min underbaraste underbara.


 I morgon är det sandviks dansen. Det ser jag fram emot. Få gå ut med min bästaste vän! Det var bra länge sedan om vi inte räknar in överraskningsniddag/festen vi hade för henne. Om vädret är bra vill säga & hon inte har ändrat sig eller nåt annat som blir ivägen. Blir fort så om man har familj  

 Nej dags för lite frukost!

 Ha en fin dag    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards