My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Hejsan

Av Linda - 18 juli 2011 20:57

Åter igen några dagar sedan jag skrev.. Vad har hänt sen sist då mån tro? Jo om helgen var vi på grillfest hos Håkan & Mariann. Riktigt trevligt men tyvärr blev det väldigt kallt på kvällen.. Så jag gick hem vid tolv. Drack inte så jättemycket.. 

 I går hände väl egentligen heller inte så jättemycket. Blev en lugn slappardag med film & en otroligt grinig liten pojk.. Ingen aning varför han var på ett sådant hemskt humör.. För att vara helt ärlig var det skönt när det var läggdags   och igår kväll var Gizmo jättekonstig.. Hörde att han slickade & slickade.. Inte ville han komma & inte vara han sitt vanliga jag.. Så när jag tog ut honom jag syn på blod vid rumpan.. Och jag in i full panik till mannen.. Och jag tänker det värsta med en enda gång: TUMÖR!!!

Men efter att ha tänkt efter lite har jag hört om nåt med analsäckar som kan bli så.. Så det blev bestämt att det fick bli att ringa veterinären.

 Så i morse efter att ha gett fisen sin välling ringde jag. Och som tur var hade inte hon jag använder semester!! Så halv elva var vi där. Och jo det var analsäck som blivit en böld. När vi var där så hade den börlat öppna sig.. Bläää säger jag bara.. Så nu är det krage & tvätt & medicin i ett antal dagar som gäller.. När vi kom hem var det bara att få i mat i sonen & stackaren fick bara sova typ en kvart innan vi var tvugna att väcka honom för vi hade tid hos BVC.. Som vanligt såg allt bara bra ut & längden på benen har börjat rätta sig   vi pratade framtid och mat.. Och mitt i allt glömde jag fråga om vitamin flaska så måste ringa dit i morgon.. Det finns ju att köpa på apoteket men varför det när man får det gratis   ordnar sig i morgon..

 Annars har vädret varit skit i två dagar & resten av veckan ser likadant ut.. Skit skoj... Inte så bra eftersom mannen har semester & jag blir lätt rastlös.. Och tycker inte om att bara bli "sittande" då blir jag bara gring,. Så stackars min kära man.. Tycker faktiskt synd om honom.. Dels för att vädret är skit på hans semester & för att jag blir så grinig.. Känns konstigt att veta att om två veckor ska man jobba... Uuuh ångrar mig lite måste jag erkänna.. Men har inte sagt hur mycket jag ska jobba den veckan   och inte har dom frågat heller så tar det på sparken.. Nej det var nog allt för mig just nu tror jag.. Ha en fin kväll!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards