My heart My life

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Good Moorgon!!

Av Linda - 8 januari 2012 05:39

Vad jag gör uppe halv sex på en söndag morgon? Tja är väl inte som alla andra   känner mig utvilad & på toppen humör. Och magen känns jättebra. Tack & lov. Natt till igår hade jag rejält magknip heeela j... natten och mådde inte alls bra. Så blev inte många timmars sömn. Tack & lov tog min man Isak på morgonen så jag fick sova något mer. Ingen aning varför det blev så & fick magknip nån gång ibland under dagen igår. Och ännu bättre: Isak har sovit i sin säng två nätter nu!!! Hurra. Hade planer på att om han fortsatt natt till igår med att inte vilja sova i sin säng skulle jag ha tagit madrassen på spjälsängen & lagt den på golvet. Bara för att se om det skulle hjälpa. Men nu slapp jag det.   

 Den här veckan har varit låång.. Min man har också varit hemma eftersom han blev sjukskriven. Inte helt enligt planerna. Så vi har väl gått på varann lite mycket den här veckan. Kan bli lite jobbigt & speciellt när sjukdom är inne i bilden. För då får han inte gjort så mycket & har hållit sig inne. Själv har jag varit ute med Isak dom dagar vädret har varit helt okej. Inte igår för det vågade jag inte pga min mage. Och vet ni vad? Igår kom det snö!!! Och för en gångs skull har det fått ligga så idag ska jag ta med Isak ut på sin första pulkatur!!! Läängtar att se vad han tycker om det. Fick ju pulka i julklapp så då måste vi ju ut & testa den. Ska se om jag får ut hans halvbror också. För den sitter vääldigt mycket inne.... Dator & spel som hägrar där. Men han lär nog inte vara vaken när jag & Isak ska ut men går att gå ut fler gånger  

 Och i morgon är det måndag & jobb. Det ser jag faktiskt fram emot!! Trivs så otroligt bra & speciellt nu när jag får montera aggregat.   Och ska börja det "nya" livet i morgon också. Dags att förändra sig. Var duktig några dagar förra veckan.. men av vissa orsaker sket det sig.. Men i morgon då j...!   Av den anledning skulle jag vilja få tag i en gymboll. Dom är kanonbra att göra sit-ups på och jag skulle behöva träna bort lite magfläsk   Men vet inte om det finns att få tag i här i töck.. Nån som vet? Hantlar har jag. Har en plan att träna lite armar & mage innan jobet och samma sak på kvällarna. Gäddhänget vill jag också ha bort... Och på kvällarna ska jag & Gizmo promenera & jogga. Blir nog lite jogging att börja med hehe då konditionen är långt ifrån bra. Men intervall träning är ju inte så dumt det heller. Mina nya planer känns väldigt bra!  

 Och om en vecka har vi bröllopsdag   försöker klura ut vad jag ska hitta på till min man... Tro mig inte alls lätt... Men kommer nog på nåt... Nån som har tips?

 Nej detta får nog vara allt just nu. Tar med kameran ut sen så kanske jag lägger upp bilder efter vi har varit ute. Ha en fin dag!!!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards