My heart My life

Alla inlägg den 17 maj 2012

Av Linda - 17 maj 2012 08:42

Just idag känner jag att jag skulle vilja vrida klockan tillbaka en sådär 15 år.. Då 17 maj var en stor dag. Man packade in sig i bilen för att åka över gränsen. Först för att titta på barntåg. Äta glass, vifta med norska flaggan & ropa hurra. Sedan mötte hela tjocka släkten upp hos min mormor. Där åt vi massor med god mat. Och umgicks.. Hela familjen, Det var mostrar, kusiner morbröder.. Ja alla..   ååå vad jag saknar den tiden.. Den traditionen försvann med mormor... Tyvärr... Nu möts knappt släkten längre.. Bara vid stora saker & ibland inte ens det.. Annan dag jul var också en sån dag då alla mötte upp hos mormor..

 Saknar dom tilfällena.. Nu finns inget sådant.. Funderar på att fixa min egen 17 maj tradition.. För att visa min son hur trevligt det kan vara.. Min make vill absolut inte med på nåt 17 maj firande & på sätt & vis kan jag förstå det. Själv har jag bara positiv upplevelse från den dagen. Tyckte det var så kul.. Barntåg, russetåg.. Att familjen umgicks   

 Idag blir det inget sådant firande... Tyvärr..

 Men till er som ska: Ha en fin 17 maj!!!! Och till norge mitt land: Gratulerer med dagen!!!!!

   

Ovido - Quiz & Flashcards