My heart My life

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Höst

Av Linda - 28 augusti 2012 17:03

Hösten är snart här, känns att den är på väg. Jag har inget emot detta. Älskar hösten, kylan & dess färger. Och som sagt kylan, att det blir kallare är nog det bästa   värmen har jag lite svårt för just nu så att det har blivit kallare är jag bara glad för. Annars mår jag si sådär igen... Funderar mycket igen... Blir fort så tyvärr... Har i alla fall haft en relativt lång period som varit bra men nu känns det som om jag halkat ned ett steg... Är trött... utpumpad på energi... mycket beror nog på avsaknaden av en natts sömn utan störningar... ååå det hade varit nåt.. En natt utan att Isak vaknar... utan toabesök... Det värsta är att när Isak börjat masa & till slut lägger sig till ro kan det gå länge innan jag lyckas somna om.... Och just nu märks det i vartenda ben & muskel i min kropp... Jag börjar få nog... Och man får höra att det är ju bara i en period.. Jo visst men hur länge? Flera år?..... Att aldrig få sova.... och nu sitter jag är med ännu ett barn i magen... Och vetskapen att så fort den är ute är det definitivt slut på sömn.. Klart det är värt det. Det är inte det jag säger... Just det där att en,två nätter med hel sömn.... det hade gjort så mycket på kropp & själ... 

 Har blivit duktig igen, bara för att byta ämne    har börjat promenera! Ja visserligen ingen timmes turer än men i alla fall en halvtimme. Fått nog av Gizmo som varit väldigt sur på sistonde & spec mot Isak. Så tänkte att promenader kunde hjälpa. Han har inte blivit aktiverad på i alla fall en månad så det kan nog vara en bidragande orsak till surheten. Testar det i alla fall. Både han & jag mår bra av det. Passar på att träna honom lite också när vi är ute. Och visst blir det tungt för mig, magen blir hård som en basketboll efter typ 10 min & det är inget vidare. Men räknar med att det går över. Bara ovant eftersom jag blivit så bekväm.. Men nu ska det bli andra bullar. Just det där att hålla vid det också... 

 Nej en kopp kaffe nu för att hålla ögonen öppna tills kvällen & betala räkningar också. Alltid lika kul    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards