My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Hej

Av Linda - 29 maj 2013 09:34

Ja livet rullar på.. eller vilket liv?... Jodå jag har barnen & det är dom jag lever & andas för   bokstavligt talat. Får se hur länge jag kan skriva, dels är det åska på g & dels kanske Noah vaknar snart där han ligger i vagnen & sover. Har varit duktig idag igen & gått långpromenad. Morgonen här startade vid fem... jodå.. Så är det att vara småbarnsförälder   Själv mår jag upp & ned.. Eller mår jag nåt alls egentligen? Känner mer & mer att jag inte vill bo kvar här.. Visst lägenheten är superfin & allt det där... Men det är ju ett pensionistområde & så har jag den knäppa grannen under som förstört mycket... Känner mig utanför. Och igår lade jag märke till att hon försöker smiska in sig hos den gamla damen som jag nämnt i ett tidigare inlägg. Haha den damen har sina egna meningar kan ni tro. Att en sådan person ens funderar på att försöka smiska sig in här & var. Hon är faktiskt väldigt ökänd i Töcksfors. Nog om det..


Vet ni vad? I slutet på augusti drar jag & barnen till turkiet!!!! Tror ni jag längtar eller?? Med min mamma, pappa & syster förstås. Okej tänker ni & hon gnäller om att inte ha några pengar. Jo så här är det. Resan var väldigt billig, & jag får faktiskt semesterersättning. Det är just nu jag det lite tufft. Och Isak får resan i kombinerad födelsedag & julklapp av sin moster. Så då kostar det inte många kronor. Så nu blir det att snåla så mycket det bara går. För ska ju till Ullared till hösten också. Hehe det löser sig. Nej skönt att ha nåt att se fram emot. Behöver det... 


Allt känns bara så ensamt... Och hur går det med min ätning? Åt skogen... 9 kg borta nu... Hade det inte varit för min mamma & pappa hade jag nog inte ätit nåt ordentligt alls om dagen.. Mina goa föräldrar    Visst förr lagade jag alltid middag, tyckte det var kul att hitta på extra på lördagar.. Men nu... Neej det är inte alls kul... Äta ensam.. Visst har ju Isak.. Men så fort han är klar med sin mat finns det inte kul att äta för mig heller... Och inte har jag matlust heller... Det som är lite farligt är att jag ligger på gränsen där jag var för typ 8 år sen... Att när jag först äter normalt får jag så dårligt samvete & vill gå & stoppa fingrarna i halsen.. Inte gjort det än! Men känner att det är dit det lutar.. Och för att inte prata om allt hår jag tappar    En del kan nog vara från graviditeten, annat från maten & sen hur jag mår psykiskt.... Men har en del att tappa så det går bra   

 Nej idag händer inte mycket. Ska ringa lite samtal & höra var jag får pass ifrån.. Är norsk medborgare men inget riktigt personnr där vilket jag vet var ett förfärligt krångel sist jag skulle ha pass.. Då var det ambassaden som gällde. Men tror dom har ändrat reglerna. Hoppas det ialla fall. Och i eftermiddag blir det sommarfest på dagis. Hoppas bara vädret håller uppe & att det i alla fall inte spöregnar.. Nej det var allt just nu...


Ha en trevlig dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards