My heart My life

Alla inlägg den 3 april 2013

Av Linda - 3 april 2013 05:17

Kan inte sova.. haft en hopplös natt...först & främst har det varit en av Isaks berömda nätter... Vaknat skrikande flera gånger... Läggningen var helt hopplös igår.. Somnade först när jag också lade mig.. Och sedan har man haft mycket i huvudet själv... Dårligt samvete speciellt för Isaks del då mitt tålamod inte alls varit bra & speciellt på kvällarna i samband med läggning... Blir så ledsen för barnens skull    känner att jag idag mår riktigt uselt... Saknad...ont i hjärtat... Känner behov av att komma härifrån till nåt eget så fort det bara går. Få möjlighet att komma på fötter & må bra... Fick goda nyheter igår i dubbel bemärkning. Kontaktade ju Nordea och jag & maken åkte på mötet ihop.. Gick väldigt bra & maken var till stor hjälp. Vill bara klargöra också att han faktiskt hjälper till där han kan så det inte blir några missförstånd. Och vi pratar som vänner. Jo i alla fall, igår ringde hon. Och jepp jag fick lånet    Tänka sig att det ska skilja sig så från två banker. Vad dom kan hjälpa till med och inte. Så på måndag nästa vecka ska jag dit & sen blir det hejdå till den lokala banken. Jag är inte den första & blir nog inte den sista heller.. Så det känns som en stor lättnad. Och ett pluss att jag slipper sälja bilen då jag faktiskt börjar tycka om den   och jag vet ju vad jag kör & att jag kan lita på den. Stort pluss i kanten eftersom man oftast har med sig barnen i bilen. Och igår eftermiddag ringde jag bostadsförmedlingen igen. Och jepp, fick erbjudande på en stor tvåa. Visst funkar en stund men det är en trea jag måste ha frampå. Men bara jag kommer mig till mitt eget så blir det nog bra för oss alla. Hade hoppats på en trea med en gång för att slippa flytta ännu en gång med tanke på barnen. Men nu får det bli så här till att börja med. Men läste också på mailet jag fick att detta erbjudande tydligen blir skickad till flera?! Konstigt... Så då är det ju ändå inte så stor möjlighet att faktiskt vi får den. Och inte är det inflyttning förrän 1 juli... Gud vad jag hoppas man kan få den så tidigt det bara går.. Känns som en evighet till dess... Men har i alla fall fått mina ljuspunkter. 

 Var hos läkaren igår med Isak då han på nätterna haft svårt att andas & haft en hemsk hosta. Förkylningen som går runt här. Peppar peppar, har klarat mig än så länge. Jo i alla fall på telefon misstänkte dom krupp. Kom dit, var inne i typ två minuter. Lyssnade på Isak. Han hördes så ren & fin ut i bröstet så var nog falsk krupp som det kallas. Virus (typiskt vc här). Lev som normalt. Går över på ett par dagar, vilket vill säga att idag ska det vara över.. Mmm visst... Inga problem att vara på dagis då han orkar leka som vanligt. Men just att lämna honom på dagis vet jag inte riktigt om jag ska göra idag... Hostat en del i natt.. Men inte det där att han får svårt att andas... men får se hur han är när han vaknar. Kan behöva lite tid där & jag lite för mig själv för att bygga upp mig & mitt tålamod.. Men som sagt, får se hur han mår. 

 Just nu är det bara skönt att få vara lite ifred.. Bara mig uppe i detta hus. Min tid. Det brukar aldrig gå länge innan han vaknar efter att jag gått upp. Men nu verkar det vara tyst än så länge.. 


 Nej blir nog en okej dag i alla fall

Ovido - Quiz & Flashcards