My heart My life

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Rubrik saknas

Av Linda - 13 januari 2014 11:35

 Bara för att klargöra vissa saker.. Jag bloggar inte eller skriver saker här för att jag vill att människor ska tycka synd om mig. Långt därifrån.. Det är det värsta jag vet att man tycker synd om mig. Jag förstår hur det kan se ut vissa saker jag skriver. Än en gång skriver jag för min skull.. Detta är mitt andningsrum. Men tyck inte synd om mig. För på sätt & vis har jag ändå valt detta livet helt själv. Och sen att jag inte alltid mår så bra är en helt annan sak. Jag försöker göra det bästa av situationen & det som är bäst för mina barn, så som jag gjort från dag ett sedan jag flyttade. För mig går barnen först. Alltid. Och nej jag mår inte toppen idag heller, men det är en sak jag försöker trycka bort. Det hjälper ingen att jag bryter ihop. Då försöker jag lägga bort mig & mitt & koncentrera mig på annat. Och hade stora problem med att somna igår... Mådde så fruktansvärt illa. Och det löste sig & då vaknade barnen. Men till slut somnade vi allihop. Nog om det.

 Helgen har varit riktigt bra. I fredags hade vi tjejkväll här medans barnen var hos min föräldrar. Blev en mycket lyckad kväll & mysigt som alltid. Lördagen städade jag innan jag åkte för att hämta barnen. Kom hem på eftermiddagen & båda barnen var höga på socker bra länge innan dom till slut somnade. Hände inte mycket utöver det. Igår så åkte vi tidigt ut till mina föräldrar. Var ute & lekte med Isak i snön medans Noah sov. Var så skönt att vara ute! Och Isak tyckte det var roligt att äntligen få åka lite pulka. Sedan blev det julmat då min lillasyster kommit hem från sin resa på nästan fyra veckor. Och när vi kom hem hände inte så mycket då heller. Vi lekte & busade här hemma & när dom sov så blev kvällen som den blev. 

 Och idag vaknade vi till nästan 15 minus!!? Fan just så kallt var väl ändå inte nödvändigt    Men men fick klätt på barnen i alla fall & promenerade till dagis. Värsta med denna årstid, alla kläder    Och speciellt med Noah som hatar att klä sig. Men men, kom hem & bilen fick stå & gå innan det bar av mot Årjäng för besiktning. Var så nyfiken på hur det skulle gå då jag knappt haft bilen en månad. Såg för mig att jag köpt katten i säcken & att det skulle bli en massa som skulle behöva fixas. Men ack, helt blankt papper    Och fick höra att den var väldigt fräsch! Då börjar jag tänka om lite, kanske jag ska ändra min tanke på att bara ha den i ett par år? Är ju ändå rätt nöjd med den. Går billigt & helt okej att köra. Och jag kör ju inte så mycket. Så varför byta om ett par år? Bättre att ta hand om den & behålla den längre. Jag ska ju ändå köpa nya fälgar & sommardäck till den. Och kommer lägga en del tusen på det. Så börjar tänka om lite. Och känns ännu mera rätt att jag köpte den   

 Tur det händer nåt bra. Haha nejdå jag är nöjd med det mesta även om jag har mina dagar. Det har vi nog alla. Idag händer inte så mycket. Ska hämta Isak på dagis sen men blir nog inte mycket utelek idag då jag tycker det är lite väl kallt då Noah sitter lite för still & inte har så lätt att gå med overallen på. Men vi tar igen det i morgon då det ska bli mildare temperatur. Då ska vi vara ute en stund. Och i eftermiddag ska barnen till sin far. Hoppas då att det blivit lite mildare ute så Gizmo kan följa med på långpromenad. För nu ska vi komma igång igen. Men eftersom han är så kortklippt blir det nog ingen promenad om det är 15 minus då också. Även om han säkert blir varm av att gå.. Men tja får se vad det blir. Just nu kan jag tänka mig försöka få en liten blund på ögat. Men får ta en kaffe istället & hoppas man vaknar till.... Och dröjer nog inte så länge till busen vaknar från sin lur. Ha en fin dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards