My heart My life

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Hej

Av Linda - 21 januari 2014 21:26

Är inne i en broderingsperiod nu & därför har det varit lite tyst här. Helgen blev en kanon helg & en helg jag kommer minnas länge. Fredagen slutade även den bra efter att ha fått talat med äldstemann på telefon    Och lördagen var fullt upp med massa inklusive kaffe med en god vän   Och på kvällen 30 års fest för Marianns nyinflyttade granne & mina nya vänner. Vilken kanon fest & vilka sköna människor!!! Bästa festen jag varit med om på länge. Det lyckades dom bra med & är glad jag blev inbjuden! Så tack till er för det! Skriver inte mer än så utan det var en kanon kväll! Söndagen mådde jag otroligt nog helt okej. Gick för att hämta bil & var innom Mariann. Då bestämde vi oss för att frukost/lunch på centret hade suttit fint. Så det gjorde vi. Så vi tog med grannarna & ett par till & åkte iväg. Alla rätt trötta & slitna    Men det var gott & soffan var väldigt skön. Och där blev jag tills jag hämtade hem mina underbara söner   Och då var allt som vanligt igen. Och igår var det åter dagis. Vet inte riktigt vad som hänt med Isak, men nu är även det att gå till dagis ett stort problem.. Han vill inte, vill vara hemma. Sur & tvär. Kul att tvinga iväg honom då... Men jag måste även där göra det för om jag släpper på det en gång så blir det jättesvårt när jag faktiskt börjar jobba. I alla fall kom vi iväg & allt var bara bra så fort vi gick in dörren på dagis. När lämningen var gjord prövade jag gå på långpromenad med minstingen. Han är inte direkt överförtjust i att sitta still i vagnen nåt länge. Men han verkade nöjd & kom med sina små "pipljud" (haha man måste höra honom för att förstå   ) tills jag tyckte det varit lite tyst för länge. Då hade lillen somnat.    Lite väl tidigt för nån lur men lät honom vara då vi inte hade så långt kvar hem. Men helt otroligt att han somnade där. Det har inte hänt sen i sommar. Annars var dagen & kvällen utan händelser. Som en helt vanlig dag. Och idag har det heller inte hänt jättemycket. Jag & Isak var ute när Noah sov då vi fick besök. Pulkåkning i en dryg timme. Eller han åker, jag får bära upp snowracer. Så lite träning på köpet med frisk luft   Och nu på kvällen var vi på födelsedagskalas. Och nu sitter jag här med huvudet fullt... Mycket som snurrar där inne... Jag har tagit ett litet steg kan man väl kalla det.. Jag har hela tiden alltid haft nåt bakom ryggen.. Nu försöker jag på alldeles egen hand peta bort lite av det. Man kan kalla det som en trygghet som jag försöker hmm vet inte riktigt hur jag ska förklara... Inte lätt då jag ej har nåt önskemål om att vara direkt i denna sak. Jag ska bli vuxen    verkligen stå på egna ben vad gäller allt. Jag har haft ett visst beroende som jag nu ska försöka minska drastiskt på. Mycket som ligger bakom men just att "bli vuxen" är den största... Uhh detta blev ett virrvarr utan dess like. Lägger ner det nu så ska jag försöka berätta mer ordentligt en annan dag. Hej med er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards