My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 januari 2014

Mörker

Av Linda - 29 januari 2014 07:42

Har ett mörker i mig.. som sakta men säkert gör allt svart... sätter sig under skinnet på mig.. In under benen & tar sin plats i hjärtat & magen.. Har fått tankar jag tidigare inte haft.. Jag har kanske varit orättvis... Tänk om det var mitt fel? Jag som drev fram det.. Jag som kunde gjort annorlunda... Hade det blivit annorlunda då? Jag vet jag kan vara intensiv & svår... Tusen frågor som aldrig får svar... Och att folk runt mig har hållit ut är mig ofattbart... frågan är hur länge till dom orkar.... Mörkret bara växer... mår dårligt... och mår ännu värre av tanken att jag nog inte har nån rätt att klaga... Jag har ju "allt"..... Har också tänkt lite på det här med identitet... Om ni skulle få frågan: Vem är du? Vad är din identitet? Mitt svar blir mamma. Jag är en mamma, det är min identitet. Utan mina barn är jag inget... ingenting.... Idag skulle jag egentligen åkt till mysen för att hämta korten.. skulle ha åkt så fort Isak lämnats på dagis.. Men orkar inte just nu... orkar inte tanken på att sätta mig i bilen & träffa nån & le.... Kanske blir bättre under dagen & att jag åker iväg efter att ha hämtat äldstemann på dagis... jag får se... Just nu är tanken svår nog att gå till dagis.... Jag tar en paus nu... Kommer nog inte vara så kontaktbar.... Ni ska slippa läsa mitt gnäll... Hur länge vet jag ej.. Kan hända ni hör nåt redan i morgon... Vem vet... och ber om ursäkt till andra som kanske inte hör nåt av mig.. Vill även poängtera att detta är ingens fel... Mitt eget & ingen annans... Jag ska försöka "hitta mig själv"... en annan identitet än som mamma.... Men just idag ska jag få låta tankarna vandra... jag ska få må dårligt... Sedan får man se... Nu måste jag göra i ordning mina små busar... Sedan ska jag bara "vara" & ta min paus från dom flesta......... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards