My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Påsk

Av Linda - 18 april 2014 20:27

Ja då var det påsk & långledigt. Mycket som hänt. Eller både och kan man väl säga. Börjar från start med en förklaring. För några månader sen hade jag besök från besiktningsmannen här på bostaden. Skulle titta på golven igen & även på barnsäkerhet i dusch. Och då blev det alltså inget mer med golv förutom i köket (som numera är klart & jag är jättenöjd). Jo detta med barnsäkerhet i dusch då, ja det var hit & dit & då ville ju alla ha & bla bla bla. Talade om redan då att jag själv inte var så noga på det men däremot just för barnens skull. Och då blev det mera bla bla från denne & sista han sade var att han skulle återkomma om det. Vilket med andra ord inte har hänt. Och på senaste tiden när barnen duschat har altså minsten försökt att vrida på kranarna. Och hur tryggt är det? I alla fall fick jag äntligen ringt till honom igår. Och är det nåt jag är trött på att höra från ÅBAB är just detta med policy. Och vad tror ni jag fick till svar: Att byta ut fungerande kranar var inte doms policy & att det gjorde dom helt enkelt inte förrän det då gick sönder. Fick även höra att det då var mitt ansvar om barnen skållade sig på varmvatten för då handlade det om att hålla koll typ. Jag exploderade fullständigt & sista han fick höra från mig att jag skulle kontakta hyresgäst föreningen ang det här så fick vi se hur det blir. När det gäller mina barn bråkar man inte med mig! Och jag ringde hyresgästföreningen & gissa om jag ska stoppa detta i trynet på dom. Det är inskrivet i bygglag efter 1970 att i duschen ska vattnet inte överskrida en temperatur på 38 grader!!! Och fått undersökt saken & lägenheten är byggd 1980!! Haha oj oj oj detta ska dom få höra. Fast jag tror jag ber hyresgästföreningen kontakta dom för jag lär bli så arg så jag kanske inte blir så trevlig. Så det är visst krav på det!! Dom ska fan inte bråka med mig inte haha. Ska faktiskt även prata med HF ang underhåll av lägenheter. För jag menar fortfarande på att med alla sprickor som finns i golven här borde ju det finnas något som säger att efter visst antal år & slitage måste det bytas. Vi får se. Jag ger mig inte än i alla fall!    I alla fall var jag typ arg resten av dagen. Och nu ska jag skriva lite "mellan rader" och inte helt i klartext. Jag är så in i bomben trött på vissa människor som prioriterar så in i helvete fel. Hmm nu blir jag lite så... ska jag skriva klartext ändå kanske? Vi får se hur det går. Dom flesta fattar väl ändå. Jo vad gäller prioriteringar är det mina barn som är en självklarhet för mig. Jag & mitt liv tar jag efter hand. Det är så jag är funtad. Och så kommer jag aldrig någonsin be om något extra någonsin. Och det gjorde jag heller inte denna gång. Men en gång var det sagt att det självklart nog kom att bli under långledighet osv. Igår var det alltså skärtorsdag & mina barn lämnade jag på dagis. Reaktion? Hmm no comments. Sedan var jag bortbjuden på ws på kvällen vilket jag redan var i tvivel om eftersom jag visste barnen skulle till sin far på eftermiddagen. Men efter mycket hit & dit så fixade jag barnvakt. Dvs nån som bara lade dom att sova när dom kom hem därifrån. Så på eftermiddagen när jag lämnade av barnen förstod jag orsaken till en viss sak. Och det gjorde mig ännu mera förbannad & ännu mindre lust att gå på ws. Då var vi alltså tillbaka på hur vissa prioriterar. Men ytterst sällan jag fixar nån barnvakt överhuvudtaget. Då ska det vara nåt väldigt speciellt. Men alltså gjorde jag det denna gång även fast det "bara" var för mig. Och det blev en kanon kväll med otroligt mycket skratt. Haha vad annat kan det bli med ett gäng "galningar" haha otroligt skön grupp! Men i alla fall var jag hemma igen typ 22. Och drack endast pepsi om nån undrar på det. Även detta en princip för mig: Ingen alkohol så länge jag har barnen hemma. För om nåt skulle hända så har jag inte det på mig. Men en sak är säker, jag ska börja notera vissa saker. Och sedan vad som händer till slut, när barnen blir 12 år gamla är det dom själva som bestämmer vissa saker. Har även annat i åtanke nu & den behåller jag för mig själv. Men jag är inte den som ger mig. Se på mig! Jag står rakryggad & kommer även göra det i fortsättningen. Vad som händer vidare återstår att se. 

 Jo idag då.. kan lugnt säga att det inte var någon bra start. Det var bråk, mas & tjat. Den stora som säger: "dumma dig". Den lille som är rent utav elak & slår & slänger grejer. Och allt det här har jag tröttnat på. Vad kan jag göra åt den lille först & främst? Seriöst han slår för minsta lilla & säger man fy & tittar argt på honom skrattar han & fortsätter. Nån som har något bra tips? Den äldste vet jag inte menar så mycket med det förutom att han säger så när han inte får som han vil. Men sen är det bra med det. 

 Fick i alla fall handlat till slut. Och fixat påskgodis till barnen tack vare min underbart goda vän!    Så nu är allt sådant klart inför morgondagen. Jo fick även röjt upp här medans Noah sov, hmm konstigt nog syns inte det nu    Och när han vaknat & ätit tog jag mig själv i kragen & tog med dom ut. Och det var faktiskt varmt & skönt ute i solen. Vi riktigt njöt & hade kul. Även grannbarnen kom till lekparken där vi var. Väldigt nyttigt för Gizmo då dom var väldigt nyfikna & på honom. Men han var faktiskt väldigt lugn. Klar förbättring med andra ord. Vi var ute i nästan två timmar innan jag fick lockat med mig barnen in för att börja med mat. Så med en så pissig start blev det ett riktigt bra avslut    Och i morgon ska jag försöka göra min sedvanliga städning hahah jo vi får se hur det går. Kommer bli ett avbrott då jag måste över gränsen för att införskaffa blöjor    Och avbrott & städning går inte ihop. Har egentligen mer på hjärtat men det får räcka med detta idag. Och hör & häpna. Avslutar med bilder från vår stund ute. Ha en fortsatt trevlig påsk!!'

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards