My heart My life

Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Linda - 2 mars 2014 09:31

Äntligen kan jag komma med annat än negativitet   Denna helgen var precis vad jag behövde. Har fått andats & bara varit mig. Alldeles underbart. Självklart saknar jag barnen. Men behövde nog detta för att komma till ro & känna ett lugn. Och det är just vad jag känner. Ett väldigt lugn över mig. Utvilad & redo. Det blev lite mycket för mig allt som blev men nu skakar jag av mig det & tar nya tag. Och känns väldigt bra. Hela helgen har i stort sett spenderats med min bästa vän   På fredagen var vi ute & åt med våra vänner. Och igår efter att jag städat blev det en spontan tur till Karlstad haha jodå det var jag som skulle vara sträng med min budget    Men var inte mycket att ha så blev ingen dyr tur. Mitt mål är att kunna sätta bort en viss summa i slutet av månaden haha jo vi får se hur det går. Får vara sträng resten av månaden. På kvällen blev jag bjuden på mat hos Mariann m familj. Jättegott & lite skönt att inte behöva bli ensam. Vi myste & tittade på melodifestivalen. Är fortfarande i chock! Hur i hela friden kunde Linus gå vidare i stället för Martin???? Ofattbart!!! Men jag röstade inte så har inget att säga till om   Och efter det kom en annan kompis av dom innom. Vi satt & pratade allihop & var en riktig trevlig kväll. Men vid 23 tackade jag för mig & drog hem. Men med en bra känsla i magen. Och den har jag fortfarande så får vi se    Mycket intressant på gång. Och jag ska börja leva efter råd jag ger till andra    Inte vara så rädd & våga lite mera. Leva   Nej allt känns som sagt väldigt bra. Och underbart att saker & ting ser ut att ha lugnat sig. I morgon börjar en ny vecka. Hade allt gått som planerat hade det inneburit jobb. Men efter allt som varit har jag varit tvungen att skjuta på det till nästa vecka. Men nu känns det helt okej faktiskt. Nu har vi en vecka kvar på dagis & en vecka med barnen utan stress & jobb osv. Känns helt okej. 

 Idag händer nog inte mycket. Vädret är som vanligt grått. Har även varit ute på promenad. Hade tänkt gå längre idag men drack nog lite för mycket kaffe innan jag gick & den har en tendens att vilja ut också haha så fick bli den vanliga rundan. Men har ändå inte så mycket på gång idag så vem vet det kanske blir en tur till. Vi får se. Ska inte göra typ nåt. Se på film & sy kanske. Och i kväll kommer mina barn hem igen      Underbart! Längtar efter dom & få höra Isak säga som han brukar när han kommer hem: "Skönt att vara hemma igen, mamma"   Nej nu ska jag fortsätta njuta av "Linda" tid. Ha en alldeles strålande dag även om den är lite grå!

Ovido - Quiz & Flashcards