My heart My life

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Låång dag, fynd & diverse :-P

Av Linda - 11 juni 2015 19:22

Med en gång klockan ringde idag kände jag bara ååå nej.. vill inte.. orkar inte.. Men det var bara vackert att gå upp. Morgonen gick smidigt men resten av dagen har varit en av dom längsta jag har haft på länge.. Så otroligt trött & sliten.. Grinig & bara trött på allt. Men det är tack & lov inte ofta man har sådana långa dagar på jobbet. Som oftast tycker jag dagen springer iväg. Men så var alltså inte fallet idag. Kom hem & hämtade barnen, och som oftast tar barnen cykel eller bobbi bil när vi ska på dagis. I går vägrade Noah ta sin cykel hem. Vet ni hur smidigt det är att trilla på en liten cykel samtidigt som man ska bära på annat?? Inte ett dugg.. Och idag var det Isaks tur att inte vilja ta sin cykel. Och ja jag blev arg. Då var det åter jag som fick trilla en cykel hem. Men nu är det stopp på att ta något som helst. Endast apostla hästarna som gäller från och med nu. Dom får lära sig att tar dom en sak till dagis får dom vackert även ta det tillbaka hem... Så sett blir det annorlunda efter semestern. Då är det åter nya rutiner som gäller och då är vi tvungna att åka bil. Det kommer bli ganska ovant. I alla fall spenderade vi en stund ute i sommarvärmen innan det var dags för grabbarna att lämnas hos sin far. Då passade jag på att ta en tur på cubus eftersom det var 30%. Så gjorde en hel del fynd. Haha t o m nytt smink fick jag köpt mig. Haha allt mitt var väldigt gammalt. Ett tecken på hur ofta jag sminkar mig    Är det något jag typ aldrig köper så är det just det. Men var på tiden & kände att jag kunde unna mig det. Och faktiskt har jag inte ens dåligt samvete. Annars har det inte hänt mycket idag. Varit så totalt orkeslös och är fortfarande.. Gud så skönt att det snart är semester.. Haha fast då har jag inte semester i alla fall   Inte dom första veckorna i alla fall. Men det är ändå lite annorlunda. Ska försöka sätta ihop en plan/schema för hur jag ska lägga upp allt. Men det hänger lite på när jag egentligen får nyckel & just nu vet jag inte det.

 Annars verkar någonting gå lite snett varenda dag känns det som.. Och vad tror folk? Att jag är okunnig & blåst??? Att jag inte begriper något.. Nej fan heller. Det ska jag då i alla fall säga att vissa saker har satt sig på näthinnan... Så nej tänker inte göra om mina misstag. Så nu lutar jag åt ett annat håll. Och på sätt & vis är det nog värt det. Bara vetskapen är värt det. 

 Och som om inte man haft en dålig dag från förut blev den inte bättre att jag blev typ ifrågasatt & anklagad för vissa saker. Som jag inte har haft vetskap överhuvudtaget. Jösses jag fräste ifrån lite kan jag säga. Haha ja ta det på fel dag så blir det som det blir. Nej men resten av eftermiddagen har varit bra. Satt ute i solen & tog en kopp kaffe med kompisen & nu har jag stoppat barnen i säng. Dock sover dom inte än. Själv kommer jag nog fortsätta att inte göra något tror jag.. Är bara så vedervärdigt trött.. Skulle behöva göra ditt & datt men vet ni, det kommer en dag i morgon! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards