My heart My life

Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Hello

Av Linda - 21 juni 2015 19:00

Hur mår ni därute? Jag mår toppen dock fruktansvärt sliten. Har jobbat hela helgen men är supernöjd    ett sista lag kvar nu så är trappan klar!!! Jippi! Det gick ändå smidigare än jag trodde från början. Visst blev det inte som det var planerat ifrån början men resultatet är riktigt bra. Så hela helgen har jag ägnat åt mitt blivande hem. Och jag är väldigt glad att jag har sluppit maskering och sådant. Inte behövt vara ett dugg noga med att få målarfärg där det inte ska vara eftersom det ändå ska renoveras. Det var jobbigt en stund där & kände mig totalt lurad stundvis. Och lite lurad har jag nog ändå blivit med tanke på hur mycket som ska göras. Vi pratar totalrenovering på allt. Förutom köksluckor pratar vi absolut allt. Men jag får trösta mig med att när vi väl blir klara så kommer det bli jättefint. Och just nu är jag enormt glad att jag får den hjälpen jag får med allt & att jag fått tillgång till lägenheten i tid. Annars hade det inte blivit som det nu kommer bli. För nu kommer jag med hjälp förhoppningsvis även hinna måla alla sovrum. Det är så vidrigt på väggarna där så fy så känner att jag måste. Och bara som en tillfäldig lösning får det bli billig målarfärg. Alla rummen kommer innom sinom tid renoveras helt & hållet men rent ekonomiskt får det just nu bara bli målat. Även tidsmässigt är det, det som gäller. Men hellre det & ändå kunna känna att det är okej. Badrummen får nog tyvärr vänta ett par år för dom är också riktigt hemska... Men det är en ännu större kostnad. Och vitvarorna ska också bytas.. Vi pratar typ 20 år gammal på allt som är så till att börja med byter jag ut spisen & kylen. Diskmaskinen får vänta några månader. Nej som sagt man har allt köpt sig lite jobb, men nu börjar jag känna att det är okej. Även i trädgården är det hur mycket som helst att riva upp & fixa. Men jag får bara ta en sak åt gången & när det gäller ute så behöver jag hjälp med grävmaskin för att få upp allt jag vill ha bort. Jag får se vad jag lyckas åstadkomma under hösten. Dumt att ta det nu när allt står i blom. Hälsade även på mina närmaste grannar idag. Jättertrevliga verkade det som. Så jag tror att detta kommer bli helt toppen faktiskt! Skönt att känna det så! Så fort jag är barnledig nästa gång ska jag börja skura i köket tänkte jag. Fick ett bra avtal så då tar jag städningen själv. Inte så mysigt men ändå värt det för då fick jag tillgång tidigare    Vet att ägaren kommer ner under veckan & hoppas & ber om att dom tänker på att inte gå med skor i trappan! Då är allt förstört eftersom lacken inte kommer på förrän till helgen. Även sagt till den som ska hjälpa mig under veckan ang det med skor. Så hoppas bara att dom lyssnar på det. Och det vill jag väl tro. Nej som sagt har jag varit där hela helgen så här hemma har jag inte gjort ett enda dugg. Haha får nog dammsuga lite om inget annat i morgon eftermiddag. Och kanske ta ett ordentligt ryck nästa helg. Men det ligger inte som någon prioritet. Nej orkar inte skriva mer. Sömnen har varit lite si & så med och med allt jobbande känner jag mig helt färdig. Ny vecka & dessutom full arbetsvecka också. Men semestern är runt hörnet!   Trevlig kväll på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards