My heart My life

Alla inlägg den 22 mars 2015

Av Linda - 22 mars 2015 19:21

Detta har på det hela taget varit en helg jag helst bara vill glömma...så uttröttande & jobbigt.. och det har inte varit kul alls... Jo klart det varit några fina stunder men för det mesta har det inneburit bråk, stängda öron. Slåssing, gråt, mas & bara allmänt negativt... Och så står man där helt totalt ensam och känner att orken bara gått sin väg & det slutade med att jag satt i tårar... Ni har ingen som helst aning om hur det är att ha två barn ensam.. såvida ni inte sitter i samma sits... Och två barn som gärna retar upp varandra & skiter totalt i vad jag säger & försöka förklara... Så nej inte alls varit kul... Bara längtar till vardagen igen... och att man bor som man gör är inte direkt kul när vädret är uselt.. Som ex nöjen typ badhus lekland osv.. jo visst man behöver bara åka i bil i typ en timme först vilket inte är så aktuellt ensam.. och speciellt inte med två troll som är rätt så otålmodiga... Då känner jag bara att jag skulle vilja bo i en större stad för då är det lättare att hitta på saker.. Men då, vi fick målat några påskbrev i alla fall. Herregud är ju bara två veckor dit! Ångrar lite nu att jag bett om extra ledigt.. i alla fall som det har varit. Men mycket kan ändras på två veckor så ska inte gnälla eller känna att det är jobbigt redan nu.. Ska i alla fall verkligen försöka åka iväg på något med barnen då. 

 Annars har jag under helgen kollat upp vissa saker. Och jag kan ha en egen lösning om det inte löser sig på eget vis... För det här är sista utväg.. Helst inget jag gör men om jag måste tar jag till det så får det bli som det blir... Och känslan lite att det verkar ju ändå inte spela någon roll.. Så ska ta tag i det under veckan... 

 Börjar även få lite ångest över kommande helg.. Känner att jag har stort behov av att bara vara mig, lugn & ro..Istället har man fullt upp hela kommande helg.... Och just nu känns det jobbigt fast vet att det blir bra när man väl är där... Nää nu ska jag verkligen njuta av lugnet här hemma.. Barnen sover & nu är det bara min välbehövliga tid  

Ovido - Quiz & Flashcards