My heart My life

Alla inlägg den 30 mars 2015

Av Linda - 30 mars 2015 19:19

Alla känslorna på en & samma gång    Haha ja det kan man nog säga. Har varit ett par intensiva dagar & en massa olika känslor. Fredagen började med mys med grabbarna bus, lite lek ute. En sväng på centret & även en hel massa lek & bus där. Så fort jag lämnat av dom hos sin far var det bara hem & fixa sig innan en kollega hämtade upp mig för bowling & mat med ett gäng. Helt ok kväll med en hel del skratt. Fast jag bowlade inte denna gången. Var hemma igen vid 23. 

 Lördagen fortsatte med städning & sedan årsmöte på klubben. Och middag efter det. En helt okej kväll även detta men jag har funderat & grunnat en stund på just det här med klubben. Så som saker & ting är funderar jag på att avsäga mig medlemskapet faktiskt. Inte för det, klubben är full i underbart trevliga människor men... och detta ett stort men... det är så ytterst sällan jag kan göra min del för en aktiv klubb... Jag kör inte motorcykel & heller ingen att åka med så sett.. och tiden finns liksom inte.. dels brukar det som oftast vara att man har barnen när det är något evenemang och så vet jag med mig själv att så fort nyckeln till bostadsrätten kommer i mina händer kommer jag ha mer än nog att göra där... Ska i alla fall fundera lite till just för att det som sagt är så många goa människor involverade där & går jag ur så lär jag inte se eller träffa dom något alls.. Men ska tänka på det en stund till innan jag ev tar kontakt med klubbens ordförande... Var oavsett en mycket trevlig kväll & åkte hem rätt tidigt, var nog hemma runt 22. 

 Och söndagen då, haha efter att ha varit på farten hela helgen var det precis som om jag skulle festat rätt hårt när jag vaknade. Var totalt skrot & så jäkla trött.. Och att sova länge verkar ju vara hopplöst. Men fick i alla fall bakat lite bröd & så var jag ute en tur med min kompis runt på alla möjliga affärer. Men så fort jag kom hem låg jag på soffan & stannade där förutom när jag lagade mat & sedan för att promenera för att hämta hem barnen. Så allt i allt en helt okej helg om än lite väl intensiv. 

 Och idag fick jag otroligt tråkiga nyheter...    Jag berättade för någon vecka sen eller något att jag skulle bli moster.. Så blev det ledsamt nog inte... Inte för att det riktigt gått upp för mig att jag skulle bli det, men nu blir det alltså inget... Och jag känner så otroligt med henne    Jag vet exakt hur det där är.. Längtan man har, glädjen man känner & ett mirakel.. för att plötsligt gå över i sorg & tårar... Ååå jag känner det fortfarande i mitt hjärta.. hur ont det gör.. Dock en stor skillnad på oss.. Dels hade jag tidigt missfall båda gånger men båda dom graviditeterna var in i det sista planerat.... Och hon fick "sent" missfall i typ v 12-13.... och hennes graviditet var tämligen oplanerat skulle jag tro.. Men oavsett gör inte det smärtan mindre... Så mina tankar är med henne & jag vet vad hon måste i genom...   Så hon lär sörja ett tag & datumet man beräknar födsel till glömmer man aldrig... Det sitter fortfarande kvar hos mig även om jag har haft en otrolig tur ändå att sitta här med två otroligt fina grabbar. Och med Noah var det ju aldrig några problem. Men med båda barnen gick jag på hormoner & fick även tidigt ultraljud med dom båda... Om hormonerna hjälpte eller inte vet jag inte men vågade absolut inte vara utan när Noah var på väg. 

 Och annars har det varit en bra dag. Har en vän som går i genom en del & känner även med henne. Men med allt man gått i genom har jag lärt mig att vara positiv & försöker peppa henne så gott det går. För när man väl sitter där & allt känns skit är det otroligt svårt att se det positiva i något.. Se bara på mig som ett exempel, tog mig typ två år att inse just det, att man måste se det ljusa i allt. Hoppas bara inte det tar den tiden för henne & att saker & ting löser sig. För det gör det ju alltid.

 Och den där förbannade klockan!!! Åååå vad jag är så irriterad på det där.. fram & tillbaka.. vad i h-vete är egentligen poängen???? Kan man bara inte låta tiden få vara som den är? Det funkade ju förr... Näää vad jobbigt det är & tar sådan tid för oss & spec barnen att ställa om sig.... Nej jag har aldrig riktigt förstått helt vitsen med det hela... 

 Men men.. hoppas det blir tagit bort.. I morgon ska jag ut & köpa golv!!!! Fick en liten garanti förut så nu ska jag passa på. Golven jag dreglat på är på erbjudande!!! Och då måste jag passa på eftersom jag ändå spar en hel del på det.   Så nu längtar jag mer & mer. Vill bara ha juli här nu & sätta igång med allt.. Men tiden går fort nog så ska inte stressa på det haha. 

 Och så fick jag äntligen pratat med barnmedicin igen.. Haha det var mest bara för att förnya Isaks recept eftersom jag fick reda på igår att det hade gått ut det han hade.. Så blev lite panikslagen kan man säga. Men pratade med dom & ska få ny tid för återbesök, och självklart försöka dra ner på medicinen & ändra kosten. Och det innebär då mest brödet eftersom det är det han äter mest av här hemma. Och det har vi redan gjort & efter det pluss ökning av medicin är vi nu riktigt på gång igen. Så nu är det dags att även försöka dra ner.. Hjälper inte detta innan återbesöket är det dags att ta en rejäl koll. Men det tar vi när det kommer. Blev i alla fall paff att höra att barn ska inte äta fullkorn & helst inte fullkornsvälling. Vad tror ni Noah har för välling? Och när man ändå är inne på det måste jag snart försöka få honom att sluta med den... Isak var så enkel för när han var dryga året ville han inte ha någon välling något mer. Noah är det värre med & han blir tre i december! Så ska börja byta ut den mot smörgås eller något... 

 Nej det var mycket på en gång detta. Så nu får det vara bra med det. Ha en trevlig kväll & ta hand om varandra!!!   

Ovido - Quiz & Flashcards