My heart My life

Alla inlägg den 6 september 2016

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & vad får man tillbaka? Åter igen gjorde jag ett försök att få tillbaka en gentjänst & gick exakt som jag trodde & borde inte bli så irriterad.. Just för att det var förväntat... Men ändå blir jag det.. Är det så konstigt om jag aldrig ber om något?? För man vet så väl vad svaret blir... Och att jag ändå ställer upp om det är något.. Dum är vad jag är.... fullständig idiot.. Men det är inte bara mig det går utöver i så fall.... och den ena situationen är inte den andra lik... Men att jag hela tiden även andra situationer ska ha den där omtänksamheten jag har gentemot andra.. för det är ju egentligen inte mitt problem alls... Vad mycket enklare jag skulle ha det om jag var en iskall människa som inte brydde sig ett dugg om andra    värdsliga problem eller hur??  Jag kommer aldrig bli någon sådan. Jag bryr mig om andras välmående för mycket för det. Dock kan nog även sägas att jag lärt mig en "ny" läxa denna vecka & det är att den enda man kan lita på i slutändan är sig själv. Och tyvärr är det ju faktiskt så... jag får mindre & mindre förtroende för andra... Och jag har haft problem med förtroende i alla år & det blir inte direkt bättre    Jag hoppas & tror att jag ändå är en sådan person som man kan prata med & faktiskt lita på. Just pga att jag har det problemet själv att lita på andra. Och pratar någon med mig & berättar saker i förtroende till mig, ja då är inte jag den som springer runt & berättar det. Jag kan vara ett öra, lyssna & säga min mening. Men sedan stannar det där. 

 Nej jag är bara lite irriterad.. varit i hela dag & detta gjorde inte saken bättre... Men vet att jag inte är ensam om dessa problem   med just gentjänster.. Men man får bara ta det som det är & kanske nästa gång att jag faktiskt kan stå på mig lite mer & säga "nej". Haha lättare sagt än gjort när det väl gäller. 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards