My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Ibland ska man förvånas

Av Linda - 22 april 2013 20:26

Idag var det inga krångel alls med läggning av Isak!! Blev så förvånad. Hade väntat mas & gråt som det brukar vara men inget?.... Konstigt..

 Dopet i lördags gick väldigt bra. Men...Hur stressade är människor på kalas egentligen?  Klockan tolv började det hela in kyrkan. Tog tjugo minuter. Noah var glad & nöjd hela tiden & Isak showade för alla   

Så det gick jättebra. Men.... inga ordentliga kort överhuvudtaget på Noah med klänningen på... På kalaset  sov han mestadels av tiden så blev inte av.. Riktigt besviken... Och så var ju alla så stressade (eller vissa) direkt efter maten åkte nån. Med bra ursälkt absolut... Men i stort sett direkt efter det så började andra masa att dom snart skulle åka (!!??) och då hade vi som sagt nyss ätit... Så var mamma tvungen att köra till årjäng & då sade jag att vi skulle vänta med tårtor tills hon kommit tillbaka & av vissa blev inte det poppis... Men så fort hon kom tillbaka så satte vi fram det.. Tårtan var skitfin... Tack Vicky!! Tyvärr sjönk den ihop en hel del men ändå jättefin. Kort kommer frampå. Så fort tårtorna var avklarade försvann folk.. Klockan 16 var alla borta... Eeeh... okej?... Kortaste kalaset jag varit med om. Blev mer mas än det var skoj.. tyvärr..


Så hur gick mötet med figuren med lägenheten? Jippie, vi flyttar till helgen   Och på väldigt bra villkor & det mesta till min fördel. Känns så himla underbart!!!!! Äntligen nåt som går min väg!!! Så han skulle flytta ut sitt så fort som möjligt. Fick höra att det antagligen är han som flyttar ut nu idag. Så allt jag väntar på nu är en telefon där han säger jag kan hämta nyckel.    Det ska bli så jävla förbannat skönt. Visst det har funkat här. Absolut. Men ska bli skönt att få eget hem att pyssla i. 

 Så idag tog jag med mig barnen & syrran & åkte till arvika. Fick kjöpt täcken,kuddar,mattor osv. Behövdes tyvärr. Och i eftermiddags åkte jag & barnen till en kompis & hälsade på henne & hennes dotter. Var nog roligt för barnen & speciellt för Isak som fick prova en el fyrhjuling. Inte så lätt att få med honom hem igen   


Och annars resten av veckan känns det som om det är fullt upp. I morgon blir det Karlstad & Ikea. Handla in allt jag behöver.. Och förhoppningsvis få nyckel till lägenheten hihi (man har alltid hoppet) Och om det händer ska jag dit & mäta & städa. (avtalet så jag kunde flytta in så tidigt som möjligt) Och så måste jag städa efter kalaset, men det tar inte lång stund. På onsdags kvällen ska jag hämta en soffa jag hittade på köp & sälj. Skitfin & skinn. Sparar pengar i stället för att köpa en ny i tyg med två små barn   Och på torsdag ska jag förhoppningsvis också greja i lägenheten. Packa det sista i huset & sedan ta det vi har här. Och så är det helg & barnfri sådan & då är det bara lägenhet som gäller. Så ni kommer nog inte höra så mycket mer från mig tror jag denna vecka. Återstår att se. 


Nu är jag helt slut & känner för att gå & lägga mig & åter möblera inuti huvudet    Ha en fortsatt fin kväll!!!


 
 
Ingen bild

Vicky

22 april 2013 21:01

Typiskt att den sjönk ihop, tålde nog inte det dåliga väglaget med andra ord :(

 
Elisabeth

Elisabeth

23 april 2013 06:26

Grattis till lägenheten :)

http://knytet.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards