My heart My life

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

På plats

Av Linda - 29 april 2013 20:07

Vilken helg detta varit. Tagit på kropp & själ. Jo det blev allt flytt till slut. Hur underbar lägenhet som helst. Och vilken utsikt jag har fått från altanen. Kunde nog inte varit så mycket bättre. Bild kommer senare & också lite "före" bilder. Klart det optimala med två små barn hade självklart varit nedervåning men men man kan inte få allt    Och inte klagar jag heller. Absolut inte. Jo till slut efter mycket fram & tillbaka hämtade jag nyckeln klockan 14.00 i fredags. Och sedan dess har det varit fullt upp. Det stora flyttlasset gick på lördag förmiddag & det mesta var ihopskruvat, uppackat & städat innan jag hämtade mina söner i går vid 18. Så har inte gjort så mycket annat än just det hela helgen lång.. Och både Isak & Gizmo verkar stortrivas vilket känns helt underbart   Isak är nog mest glad för att ha fått fram alla sina leksaker hehe & det kan jag förstå. Och helt godkänt, klartecken har jag också fått från föreningen. Till och med ett välkomnande från ordföraren. Men skulle vilja veta lite mera om hur det är att bo så här "under en förening". Vad som gäller. Vad dom ska fixa & inte. Ska nog ta en prat med henne en dag. Tror tyvärr inte att den jag hyr från vet så mycket på just det planet.. Nej annars har allt flytit på & är så tacksam för all hjälp jag fått fast det varit en del gnäll från vissa    

 Nu sover i alla fall små trollen i sina egna sängar & jag har en liten egenstund. Fast det är just dom här ögonblicken som jag känner mig så fruktansvärt ensam... Och konstigt hur man saknar folk runt sig när man vant sig vid det. Hos mamma längtade jag efter ensamhet & nu när jag är det längtar jag efter sällskap... Visst är det konstigt? Nej blir nog bra det här. Börjat få in nya rutiner med barnen & Gizmo. Isak följer med på lilla morgonpromenad med Gizmo. Tur det inte är så kallt så det räcker med jacka & mössa.   Får inte gå nånstans utan honom. Min lilla prins    I morgon är min tanke att försöka "fin" pyssla här. Få upp lite tavlor & sånt. Passa på när Isak är på dagis. Ska också försöka hämta hit vagnarna. Kan behövas då jag ska börja gå & lämna fisen på dagis när vädret tillåter. Nej som sagt det blir nog jättebra bara vi alla vänjer oss.. Och ensamma stunder kommer alltid finnas. Sjunker inte ihop för det. Har fått en lite annorlunda attityd känner jag.  Lite starkare. Har alltid vänner jag kan ringa till om jag skulle bli helt förtvivlad    Men dag två boende i lägenheten känns helt okej   

 Nej ut en tur med Gizmo nu & sen ska jag nog mysa ner mig i min underbart nya goa säng med en bra bok & bara vara. Ha en fortsatt trevlig kväll! Ska försöka lägga ut före bilderna i morgon   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards