My heart My life

Direktlänk till inlägg 18 september 2013

Ensam

Av Linda - 18 september 2013 12:03

Det finns stunder & händelser som gör att det känns värre än värst att vara ensam, att inte kunna sträcka till för båda mina barn   Som exemelvis igår. Fick Noah att somna i sin säng. Sov där max i en timme när han vaknade & bara gråt,gråt & gråt. Och lät precis som: Aj aj aj. Och samtidigt hade jag den äldsta som inte kunde sova. En hund som behövde gå ut. Ja det var fullt kaos. Fick sprungit ut med Gizmo. Kom upp, då hade Isak bajsat. Fick bara låta Noah sitta & gråta så jag fick bytt blöja. Natten vidare var hemsk. Noah sov en timme, vaknade, gråt, snorade & hade feber. Och så höll det på. Och helst skulle han ligga på mig & självklart på mage fastän han var så tätt i näsan. Och klockan fem gav jag upp... Isak kom upp kvart i sex. Vi har helt kommit ur rutiner med sovtider.... Fick i alla fall lämnat av födelsedagsbarnet på dagis. Noah sov en stund men utöver det är han ledsen, snorig & febrig. 39,5. Min stackars lilla Nosis.... Och inte kan jag gå två meter ifrån honom & det låter precis som han sitter på golvet & säger: Mamma, mamma, mamma    Och nu sitter jag är med såå dårligt samvete för den andra fisen. Vilken födelsedag han kommer få med en som idag tar absolut all uppmärksamhet..... Och då är det som sagt värre än värst att vara helt ensam & ingen hjälp att få    Hur ska jag klara denna kväll som kommer, natten som väntar? Vad om den blir likadan? Hur ska jag då orka? Just nu skulle jag önska jag var två. Som kunde dela på allt ansvar.... Sen har jag också en annan tanke i mitt huvud som gör mig förbannad. Bäst att den blir motbevisad innan kvällen är slut...... 

 Så här har jag inte fått gjort nåt idag... Skulle behöva springa in på affären men känns inte så aktuellt att dra ut Noah mera än absolut nödvändigt.. Som att hämta brorsan sen....


Neeej ska inte vara lätt.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards