My heart My life

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Hej & hopp ;-)

Av Linda - 19 september 2013 10:43

Hur mås det? Jag mår efter omständigheterna bra. Riktigt förbannat trött efter ännu en mindre rolig natt med minimalt med sömn. Och har det inte varit den ena sonen så var det den andra. Men men så är det att vara ensamstående mor. Bara mycket glad att min mamma tagit Gizmo för mig just för att jag inte haft möjlighet att ta ut honom som han borde & jag velat. Och sedan får man ju "rådet" att vila när barnen vilar. Ja det märker ni väl. Just på den punkten har jag knappt gjort just det. Man har liksom för mycket annat att göra & då är det svårt för mig att slappna av. Inte för att jag gör så mycket ändå. Har nästan gett upp. Och just i lägenheten nu bryr jag mig inte om så mycket. Självklart tar jag det värsta! Herregud jag har ju barn. Men just dammtorkning osv får bara vara nu. För nu är det bara en vecka kvar!! Och gissa om jag längtar. Har också idag redan tjänat vuxenpoäng. Ja nu skriver jag    Jag har backat & kompromissat & nu idag ska barnen få möta Runes tjej. Jag har ju egentligen inget att säga till om där & så är det ju. Men nu har jag efter mycket om & men gett ett godkännande. Och det känns faktiskt helt okej. Jag tänker så här att mina barn kan aldrig nån ta ifrån mig & jag vet innerst inne är jag faktiskt en bra mamma. Så just att dom kommer lägga all sin kärlek på henne tror jag inte. Dom är lite för mammiga båda två för just det. Och det faktum att jag har dom typ 90% av tiden. Okej kanske inte riktigt men i alla fall 80.   Men det blev lite kämpning för att få det av mig. Fel tillfälle att fråga om det just då & jag är väl lite väl envis på vissa punkter    Men även om jag inte riktigt förstår varför så får det då bara vara så. 

 Och det här med min blogg & mitt skrivande. Jag får ut det mesta i mitt huvud på detta sätt. Och jag har kanske varit lite väl, vad ska man säga? Lite väl ärlig kan jag kanske kalla det. Lite väl öppen om vissa saker. Men min mening är & förbliver, stå för vad man gör så blir livet kanske lite enklare    Och sedan ska ni också ha det i åtanke att jag skriver inte allt. Det finns en stopp hos mig & det finns folk som litar på mig. Oj oj oj om jag hade luftat eller pratat om allt jag vet    Det hade nog inte blivit så bra för nån. Så lite tanke har jag bakom. 


Och det finns nåt som heter yttrandefrihet & vissa vill man inte prata med eller kan. 

 Men nej det känns som sagt okej & nu är det bara att hoppas att vissa avtal hålls. Klart som f att det är tufft som mamma att veta att en annan kanske håller eller kramar barnen. Det ska jag inte sticka under stolen med. Men jag försöker tänka som jag fått råd om att det viktigaste är ju faktiskt att barnen har det bra & att hon är där för mina barn som jag var för Jonathan. Och detta skulle ju ändå bli av förr eller senare. Och bara onödigt av mig att hålla på & krångla som jag gjort. För det som hänt har hänt. Och för barnens skull & för min del ska jag vara den "större" personen & backa. 


Och ja jag erkänner: Jag kan faktiskt vara jävligt vrång haha   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards