My heart My life

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Två

Av Linda - 4 februari 2014 19:53

Hej! Är inne på andra dagen som jag faktiskt mår okej. Otroligt    Och känns bra. För min egen del & andras. Fast saken är ju den att jag hållit mig sysselsatt typ helt till jag lägger mig & då har det gått bra. Det är ju så fort jag tillåter tankar att komma som jag kraschar. Och vet ju även jag att det kommer ske igen. Jag är inte färdig & är medveten om det. Men så länge jag håller igång så går det bra. Vet ju att det orkar man inte hålla på med & att till slut tar det slut på saker att göra. Exempelvis idag, nej då började jag möblera om i köksskåp. Haha superlätt med två busungar hemma   Men det gick & jag blev klar. Så var det ut med barna & åka & handla. Mat för veckan & nya skor till minstingen. Känns lite små surt måste jag säga. Har ju fodrade stövlar efter Isak, men dom kan han inte ha för dom går han ur    så det var bara vackert att köpa svindyra gortex skor. Tur det var lite rea på dom   Han börjar ju på dagis snart så är ju ett måste. Och det känns bra att komma in i arbetslivet igen, nya rutiner. Fast nu när jag är som jag är, dvs kaos i huvudet. Minnet är som bortblåst. För er som varit genom detsamma vet ni vad jag menar. Man klarar inte koncentrera sig & lyssnar inte riktigt & glömmer t o m vad man själv ska säga mitt i en mening. Jätteknäppt men ja så är det. Och på så vis är jag lite oroad att dom kanske planerar sätta mig på nåt helt nytt. Tror inte jag skulle fixa det riktigt så bra nu & är rädd det i så fall blir för mycket.... Måste ta mig ett snack med min chef tror jag. Så han också förstår. Gaah ska inte vara lätt.. sedan har jag ett annat lite dilemma... Men känner bara jag tänker på det börjar det där sippra fram så vi låter det vara.. varför förstöra en bra dag? 

 Jo dagen fortsatte med bak med äldstemann, middagslagning & allt sånt vardagligt. Letat fram massa gardiner jag ska sälja. I förra lägenheten hade jag en hel massa fönster så nu har det bara blivit liggande & bättre nån annan får nytta av det. Nej nu ska jag njuta av lite egentid framför tv & hoppas det där fortsätter hålla sig borta.. Men tyvärr känns det inte så nu..... Men hoppet är det sista som lämnar en sägs det.

 
 
Ingen bild

Marie

4 februari 2014 20:57

Kanske är en klen tröst men det där du kallar att krascha kan vara nödvändigt för att bli hel igen. Det är så sjukt helande att få bryta ihop och komma igen igen. Förstår att du inte vill tillåta dej det med barnen men ta tillfället i akt när du är där hjälpen finns. Det kan vara avgörande för hur snabbt det går tills du känner dej bättre. Heja på ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Ovido - Quiz & Flashcards