My heart My life

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Rubrik saknas

Av Linda - 22 mars 2014 19:19

Japp då var även denna dag snart slut... Har fått städat färdigt.. visserligen inte så supernoga som jag brukar vara men med två små busar är inte det så lätt.. Fick i alla fall skurat golven det sista jag gjorde. Och faktiskt gick städningen väldigt lätt med tanke på att man hade båda barnen hemma... Och annars snurrar huvudet på.. Undrar om det man kallar "kris" har olika faser? I går & idag har jag känt mig så arg... alltså inte på barnen    Men en sorts ilska i allmänhet över hur orättvist livet ter sig i bland... Jag fattar inte vad som hände men jag känner mig arg & förbannad på livet.. på mig själv... Kommit från det här att vara ledsen, ja inte för det, det är jag ju ibland ändå.. Nej nu är jag mest jäkla arg.. Har god lust att skälla & skrika på nån. Och mest mig själv.. Känslor jag inte rår på.. Bara sådant som kommer när jag sitter ensam... Förbannade jävla orättvisa värld. Men jag ska inte klaga för jag har det rätt bra ändå.. Ja usch kunde ha varit mycket mycket värre... 

 Men som sagts förut har det varit sinnessjukt mycket som pågått för mig det sista året & man undrar bara när allt ska lugna sig. Men verkar gå åt rätt håll. Och jag har kommit underfund med hur jag ska hantera min ilska nu.. Ett bra sätt att få ut den helt enkelt.. Och det är att pina & plåga mig själv tills jag är helt slut haha ja nu undrar ni va? Träna träna träna. Och så får jag bort lite extra kilon också som jag i det sista ökat på mig. Och jag börjar känna mig äcklad av mig själv... Så dags att göra nåt åt det. 

 Och idag för en gångs skull tog jag mig tid att faktiskt fixa till mig lite. Typ platta håret & sminka mig. Och kändes faktiskt riktigt bra. Och tog med mig barnen på sentret för att få mig tunnare träningskläder & jacka. Hittade en jättesnygg jacka till ett väldigt bra pris & hade nästan gett upp det andra när jag hörde en röst bakom mig. Och där var hon!!! Min personliga rådgivare vad gäller träningskläder!!!   Tack & lov att hon jobbade. Så slutade med ett par nya tights & tröja. Fick även komplimang för hur fin jag var på håret. Haha otroligt vad en plattång gör   Haha jo det här med tights. Jag är inte bekväm med smala ben på byxor för jag känner att jag får enorma fötter och det är inte supersnyggt heller. haha inte på min kroppsform i alla fall   Men det är faktiskt otroligt bekvämt att springa/promenera & träna i! Så nu när jag fått mig nya kläder ska jag börja ta tag i mig själv på allvar. Börjar ju komma in i dom nya rutinerna med jobb & så. Och även om fötterna tar kål på mig efter en arbetsdag ska jag ändå tvinga dom att jobba i några kilometer. För nu jävlar. För min egen del! En sak jag kan göra, bara för mig. Nej är rätt nöjd med dagen ändå även med ilskan som ligger inombords. 

 I morgon är det redan söndag & vad som händer då återstår att se. Blir i alla fall ut en sväng med barnen om det inte ös regnar. Livet går vidare. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Skapa flashcards