My heart My life

Alla inlägg den 29 november 2014

Av Linda - 29 november 2014 19:21

Helgerna med grabbarna är helt klart bäst & idag har vi bakat & myst. Det blev lussebullar & pepparkakor haha dock utan russin då det inte fanns hemma & glömde helt bort att plocka med det igår när vi handlade. Men dagen idag har varit alldeles perfek   

             

Fick även slängt ihop en snickerskaka men dock rätt misslyckad    Utelek blev det också. Och med tanke på denna dag så uppväger den helt & hållet gårdagen som jag helst hade varit utan med trots & bråk stort sett hela dagen   När kvällen kom igår kände jag mig enormt misslyckad & så hemsk som mamma... sådana stunder är ytterst få men just igår hade vi en sådan dag vilket slutade med att jag & Isak grät ihop... Det är otroligt tufft att vara ensam sådana dagar.. Men tack & lov gick det över. Annars då? Jo det är faktiskt riktigt bra fast jag har nog blivit knäpp i huvudet haha gud hjälpe mig, nerverna & stressen inför kommande vecka har verkligen satt sig i mig. Påverkar sömnen & t o m drömmer om det haha skulle behöva sätta mig ner & renskriva mina notater för att vara så förberedd jag kan men samtidigt känner jag nog att det bästa är att försöka ta det lugnt & inte stressa upp mig. För det kommer nog att gå bra & hjälp finns ju. Men det stora problemet är som sagt att inte stressa upp mig haha. Och inne på ämnet stress, jösses amalia.. Vi handlade igår eftermiddag.. kan tro jag ångrar just det.. Noah hade varit på dårligt humör stort sett hela dagen.. och jag var tvungen att handla för min plan var förstt att göra det när jag var barnledig i torsdags men pga omständigheter blev jag inte det & kylskåpet tomt. I alla fall kom vi dit & allt startade med en enda gång. Noah fick inte som han ville & gissa om han lade sig på golvet & vrålade. Fruktansvärt pinsamt men jag försökte ignorera honom & låta honom göra sig färdig. Det hände ett par gånger under tiden & att jag ens fick med mig det jag fick är ett under. Och fick höra av flera att just det visste dom hur det var & att han nog var trött osv. Tack & lov ingen som tittade dumt på en eller kom med onödiga kommentarer. Ytterst oväntat & gjorde mig glad, men lär dröja innan han får följa med på affären igen. Ska försöka planera så jag slipper just det. 

 Men men i morgon är det otroligt nog 1 advent & sista november. Dagarna går fort.. så rent för fort. I morgon ska jag ta tag i en välbehövlig städning innan vi går ut & leker. Sedan ska vi bort på middag. Funderade även på att ta med mig grabbarna på biblioteket där det är teater för barnen. Får se. Inte så kul att gå ensam men men    Nej har väl inte så mycket mer på hjärtat idag. Varit en fin dag & kväll & ska njuta av lite tystnad innan det även är kväll för mig. Go kväll!

Ovido - Quiz & Flashcards