My heart My life

Alla inlägg den 30 november 2014

Av Linda - 30 november 2014 19:03

Ja då var snart helgen över & även så 1:a advent. Varit en bra dag idag också. Fått städat, tog med grabbarna till lekplatsen & dom hade jättekul. Inte alltför ofta jag tar den lilla promenaden dit men idag passade vi på. 

   

 Sedan blev det underbar julmiddag hos pappa & syrrorna. Tack!! Det var supergott!! Så får hitta på något gott att bjuda tillbaka på. Kanske prova något nytt? Och efter mycket veling fram & tillbaka bestämde jag mig för att anmäla mig till helgens julbord med klubben. Fast tror det blir första & sista året för min del som medlem.. Just för att tiden inte räcker till & skulle gärna vara med på & hjälpa till när det är något men som oftast är det ju fullt upp med barnen när det händer något. Så får fundera lite till men kommer nog tala om det till helgen iså fall. Jo efter middagen tog jag med syrran & barnen på biblioteket på teater. Pappa & min andra syster åkte iväg för att hämta en katt. Teatern var lyckad för barnens del & trevligt att se kända människor & saknaden känns otroligt mycket. Men vet det där kommer vända    Det har det gjort förr & det enda är väl i stort sett att ta det första steget. På sätt & vis är jag glad att min son inte reagerade så mycket för har varit lite "rädd" för det pga pausen som är & en massa frågor är det sista man vill ha. Men verkar som jag kommer undan med det en stund till. Gick i alla fall tillbaka till pappa för att fika lite då vi hade med oss lussebullar & snickerskaka till middagen. Och när dom kom hem med katten gissa vem som blev totalt kär. Mina barn!! Haha vi har liksom en egen katt men den är det då ingen som bärt runt på men det var det första dom gjorde med denna katten haha 

   



Jo i allafall har jag hela tiden sagt att i min yngsta lyser det fanskap i ögonen på honom konstant haha och stackars katt. "Min bära" och han bar för att sedan slänga iväg den stackars katten, flera gånger haha inte snällt att skratta men så otroligt komiskt & självklart skiter han i allt vad tillsägelser är. Och tydligen hade han följt med på badrummet till kattens låda & där hade han suttit & skakat katten & bara skrattat när den skrek. Ja det är min son det & är otroligt stolt     

 Och min underbara Isak, måste ju bara berätta. Nämnde igår för syrran att jag hittat en såå fin väska som jag vill ha men pga "inga pengar" till just det nu. Då har min son alltså fått några enkronor av morfar & vet ni vad hjärtat säger "Nu mamma, kan jag köpa väskan åt dig" Goungen min.

 Så varit en bra dag. Och nu sover mina hjärtan. Och jag försöker inte tänka på morgondagen alls för att inte stressa upp mig men vet att det nog blir stressigt i morgon ändå. Jag är mest nervös inför mötet för sliter med en hosta utan dess like. Hostar när jag ska sova, under natten & speciellt när man absolut inte vill hosta så kommer det.. Och inget som hjälper.. men även detta får en ju att tänka efter att man nog borde sluta med en viss skit. Och blir mer & mer motiverad men jag måste komma till den punkten att bara lägga av. 

Ja just det, var hos frissan i fredags & tog permanent.. Ni vet man sitter med modellhår i bild & resultatet är väldigt ovant.. Men vet också att om en månad så kommer det vara jättefint. Just nu känns det lite mer "pudelrock" & stort. Men det är inte det i verkligheten & vet att bara det lagt sig så blir jag supernöjd. Men men. Nej nu ska jag slappa lite framför tv`n & så ska jag springa upp till bilen & stoppa i sladden till kupe'fläkten. Stress med is i morgon är det sista jag behöver haha Och ingen "egentid" blir det i morgon heller då doms far är riktigt sjuk. Tycker faktiskt riktigt synd om honom för hörde själv hur han lät. Och bättre att vänta med umgänge med barnen tills han piggnat till för vill helst inte att han smittar dom. Och speciellt inte nu den kommande månaden   

 Nej ha en trevlig kväll på er!!

Skapa flashcards