My heart My life

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Linda - 26 november 2014 18:40

Ja det hade väl varit för väl om jag skulle lyckas hålla mig "frisk" i ett år haha utan några som helst förkylningar för egen del.. Men nu verkar det som om det är kört... Tidigare har mina förkylningar börjat med ond hals och har klarat stoppa dom med natur grejer men denna gång har det börjat med en intensiv hosta & känner mig inte alls pigg..fryser som bara den.. Men men bara att bita ihop   

Vad har hänt sedan sist? Jo fullt upp på jobbet. Men kul är det. Få fixa saker, lösa problem & lära sig massor med nytt. Man är sliten på ett helt annat sätt än tidigare även om jag inte fått till någon direkt effektivitet på det hela. Morgonrutinerna sitter men sedan uppstår det som oftast något under dagen som gör att jag måste lämna det "vanliga" jobbet & därav blir jag inte alls effektiv på den punkten. Men som sagt jag trivs som det är nu även om det stundvis blir kaos i huvudet   Och man kommer nog in i det också. Nu har jag endast en dag kvar innan det är dags att klara sig helt & hållet på egen hand. Har försökt helt själv idag & det gick rätt bra faktiskt. Och finns alltid andra som kan sådant man själv inte kan. Sedan får man se hur upplägget blir efter nyår. Vad tanken blir då. 

I måndags hade jag ett litet kalas här för familjen & jo det är nog rätt kul att fylla år ändå. Så otroligt glad & nöjd över presenterna jag fick. Favoriten är pusselbitar av vit sten där det på den ena står "Family is everyting" och två till med barnens namn   Och så fick jag gardiner jag letat efter så nu längtar jag till julen är över så jag kan byta haha nejdå ska njuta av denna period. Men jag är crazy vad gäller gardiner & en jäkla tur jag inte har mer fönster haha Och så fick jag doftljus på det. Så en glad & nöjd tjej/tant haha Och idag fick jag blomma & fika av mina underbara kollegor.   Och jag trivs med dom & vi är ett samställt gäng på många vis & otroligt lika vad gäller moraler. Och känns inte som om det ändrats så mycket heller även om jag tagit ett snäpp upp. Och det är jag glad för, och väldigt tacksam att alla inom hela gruppen är relativt självgående. Det är nog dom flesta under taket på fabriken. Man sköter sitt eget & visst frågar man om hjälp när det dyker upp sådant man inte kan lösa. Och har man stannat kvar i snart 9 år så är ju jobbet helt okej eller hur   

 Så allt i allt känns allt helt okej. Livet rullar på, och med livet följer räkningar    som jag strax ska ge mig i kast med & betala... Kommer hamna på minus denna månad med allt som blivit   Men från och med januari ska snåltarmen fram... Måste det om jag ska få till en dröm jag har för annars kommer det inte gå.. Hoppas väldigt på en lösning från annat håll också för utan den lär det nog inte gå... Nej ska ge mig i kast med högen nu. Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Ovido - Quiz & Flashcards