My heart My life

Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Överväldigad

Av Linda - 13 mars 2015 20:20

Ett ganska starkt ord egentligen.. synonym.. drabbad,imponerad. Nja vet inte om just det passar in på mitt överväldigande   Starkt intryck tydligen också. Så jag använder nog kanske fel ord    Oavsett börjar det bli lite mycket med allt... Varit en intensiv dag och är så att säga första gången idag som jag verkligen sitter ner.. Det har varit bråk & tjafs mellan barnen så fort dom gick upp i stort sett... Och medans jag hanterade det höll jag på med tvätt, samtidigt som jag åter gav mig i kast med lite flyttpack.. lugna ner barnen.. ny tvätt, byta sängkläder fortsätta med packning, klä barnen, nytt tjafs.. fixa mig, äta frukost. Packa in barnen i bilen, lämnade av barnen hos min pappa. Drog till Årjäng till banken (mer om det kommer) Tillbaka, hämta barn. Lek ute. Fortsatt röjning inne med tvätt osv. Vika & lägga in. Packa barnens väska. Lämna över dom till sin far. Städade bilen invändigt, åkte iväg & tog den även utvändigt. En snabb lättlagad middag innan jag fortsatte lite små städ.. Ja så har min dag sett ut... Konstigt att jag ens orkar sitta haha Men annars har dagen varit okej. Vädret har åter varit kanon    Underbart. Och man får ju ändå lite mer energi.. Jo jag var ju på möte med banken... och efter det har det suttit som en liten liten klump av ångest.. som om det blir mer & mer verkligt med flytt osv... Och en liten liten känsla av att hade jag kunnat backa skulle jag ha gjort det.. för det skrämmer mig att åter skuldsätta mig... Och att inget ha att backa mig på om det skulle hända något... Och konstigt för så var det ju inte förr.. hade ju billån osv för några år sedan. Men har inte haft några skulder sedan dess och haft ett sparande.. Nu dels för att jag varit för snäll & andra omständigheter är jag nollad... Och det är nog mest det som är skrämmande och som ger mig mest ångest.. Och varit rena snål tanten dessa månader & kommer fortsätta vara det.. Och jag har ju räknat på det hela om och om igen och vet att jag utan problem skulle fixa det med pluss över. Och hade inte varit någon skillnad på att hyra en fyra egentligen... Jag måste bara tänka att jag faktiskt kommer fixa det även om det just nu känns oerhört jobbigt.. Men allt löser sig. 

 I morgon är en ny dag & då är det först & främst städning som gäller. Sedan en promenad innan det blir dags att fixa sig, hämta barn & åka på ett lite kalas.. Så får vi se om det blir så.. städning är i alla fall ett måste helt klart. Och söndag ska jag bara ta det alldeles alldeles lugnt. En dag åt bara mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 10 september 2016 07:42

Jag lever i en drömvärld just nu.. och drömmar ska man ju ha    men detta är en dröm jag hoppas innerligt ska slå in. Att jag inte tänkte på detta tidigare... Men samtidigt så lär man så länge man lever. Och slår drömmen in så är jag rätt säker på at...

Av Linda - 6 september 2016 19:13

Jaa.. rubriken stämmer bra överens med känslan jag har.. sammanfattar allt ganska bra... Jag är trött irriterad & fullständigt less på vissa & allmänt över allt.. Även på mig själv... Jag är mest irriterad över hur jag ställt upp så oerhört mycket & ...

Av Linda - 4 september 2016 05:50

Söndag morgon. Dimman ligger tät och graderna visar på 8. Hösten är ändå en fin årstid som jag även tycker om alla andra årstider   Alla har sin charm. Vad gör jag då uppe så tidigt? Haha ja det kan man undra sig för lyckades inte sova så mycket läng...

Av Linda - 2 september 2016 18:23

Då var jag åter där igen... muren har kommit åter på sin plats.. utsidan visar leenden och att jag har det helt fint.. fråga mig och det är det jag kommer ge som svar... för med vilken rätt kan jag må dåligt?? Jag som har så mycket.. och ändå faller ...

Av Linda - 31 juli 2016 11:26

Ja så är det och så även årets semester. Men för egen del gör det inget. Jag är och förblir en rutinmänniska. Semester i all ära men nu ska det ändå bli skönt att få igång vardagen igen. Och jag är spänd för äldste sonens skull. Jag minns så väl min ...

Presentation


This is me & my life

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards